Hoe bepaal je de waarde van je planten?


Crash

Administrator
Forumleiding
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
28 juli 2012
Berichten
11,242
Leeftijd
49
Locatie
Purmerend
Zie de titel. Ik ben wel eens benieuwd hoe men de waarde van hun planten bepalen voor de verkoop.

Ik heb hier bijvoorbeeld twee Echinodorussen die ik kwijt wil. Een bleheri en een ozelot.

883626_0_82_20140817_13.jpg
 
Tja het is denk ik meer wat men ervoor wil geven. Ze zijn wel mooi groot natuurlijk zo te zien.
Bij bv Hornbach heb je een vrij mooie Echino voor rond de 5 euro.
Maar ja deze is groter maar zal weer moeten overwennen in de nieuwe bak.
ik vind het moeilijk een prijs te zeggen en denk dat het er net aan ligt wat iemand wil betalen.
Maar iets in de buurt van de 5 euro moet zo n plant toch wel waard zijn denk ik.

Ik zie soms bij aangeboden mensen die verkopen een paar stengels van een bepaalde plant voor rond de drie euro. Tja voor dat geld koop ik hem wel in de LFS hier dus.
Een ander geeft je voor heel weinig weer veel planten. Het is dus moeilijk te zeggen wat zoiets waard is of wat je mag verwachten.
Voor jou grote plant krijg je als die verstuurd moet worden ook nog de porto. Speelt allemaal mee bij de prijs die iemand wil betalen denk ik.
Beter is dan om de plant alleen te laten ophalen. Zo komt de plant tenminste ook heel over.
 
Nog beter is dit soort planten doneren aan de AF-stand ;)
deze kunnen dan verkocht worden voor een zacht prijsje, waarmee wij dan weer de stand wat kunnen opsmukken, of enkele taarten kopen die dan weer gratis aan de stand wordt weg gegeven aan lekkerbekken die voorbij komen. :)

Bij deze dan eventjes een algemene oproep aan al onze ledne, graag, heel graag nemen wij allerlei planten of snoeisel aan.
Dit mag men ons ten allen tijde op vivarium aan reiken.

De stand is jullie hiervoor dankbaar. :)
 
Op aquaplantsonline stond pas een moederplant Blehiri voor 12 euro. Nu zul je als particulier dit er denk ik niet er voor krijgen. Ik denk dat het bedrag dat Jessicapilon zegt wel aardig in de buurt zit qua prijs.



Ik zou dus op aquaplantsonline kijken wat de plant daar kost en dat delen door de helft dan zit ik denk ik op een schappelijke prijs. Dan zit je nog met eventuele verzendkosten die zijn vaak hoog in vergelijk tot de waarde van de plant, dus ophalen heeft de voorkeur maar verkleint je verkoopgebied.
 
Bedankt voor de reacties. Was gewoon benieuwd hoe men dit bepaald. Dat op een webshop kijken geeft wel een indicatie, maar dat zijn over het algemeen planten in emers vorm. Wat betreft de oproep van Luc, hoop dat deze twee toch wel eerder uit mijn bak zijn. ;)
 
Men mag alle planten ook doorsturen naar mijn thuis adres,
heb in de kelder twee 120cm bakken staan, de planten kan ik altijd daarin plaatsen tot dat vivarium daar is :)
 
Nou,Luc, dan overstijgt de porto de waarde van de planten.

Als ik planten verstuur,moeten ze vochtig blijven, betekent wel extra porto.
Is tegenwoordig ook niet misselijk.
 
Bertus zei:
Nou,Luc, dan overstijgt de porto de waarde van de planten.

Als ik planten verstuur,moeten ze vochtig blijven, betekent wel extra porto.
Is tegenwoordig ook niet misselijk.

Daar heb je natuurlijk gelijk mee Bertus,

maar het is voor te verkopen op de beurs, dus je kan het bekijken als een donatie aan de stand.

Maar ik ga hier niet verder meer over uitweiden, jullie zullen eerdaags hierover meer horen. :)
 

Terug
Bovenaan