HN (Zuid-Amerikaanse Waterlelie)


Z

ZooZa

Guest
Hallo
ik wou graag HN (Zuid Amerikaanse Waterlelie) kopen voor in mijn aquarium
maar ik kwam erachter dat deze niet in dierenwinkels te koop zijn... waar zou ik deze kunnen krijgen? Marktplaats?
~ZooZa
 
.......verkeerde tekst...sorry
 
Yup, heb ik inderdaad vernomen ja, maar ik heb ze in verschillende aquaria hier op het forum gezien, en ik dacht dat ze zich aanpasten aan de hoogte van je aquarium
mijn aquarium is 40 centimeter hoog, en dan kan hij ook nog als hij aan de oppervlakte is, naar de zijkant groeien, volgensmij zou het dan mogelijk zijn
volgensmij is het aquarium van bijvoorbeeld Masha & Ivo, welke ook HN heeft, evenhoog... ik zal het even checken ;)
 
Was even in de war met een andere soort.....
 
Oooh oke haha, geen probleem! weet je misschien wel waar ik deze zou kunnen krijgen?
~ZooZa
 
Nee maar vraag masha & Ivo, die weten dat vast wel
 
Oke bedankt, voor wie het nog even niet weet welke plant ik bedoel, bij deze een plaatje uit hun bak ;) het zijn die lange stengels

2015-08-16-01_zpsetetpgil.jpg
 
Ja das een prachtplantje. De Hydrocleys Nymphoides is een beschermde soort (volgens mij kan je ze daarom niet kopen in winkels) maar goed opletten op t forum of iemand een stekje over heeft, en dan zorgen dat je er snel bij bent denk ik...
 
Deze plant mag niet in Nederland worden verkocht, omdat ze als ze in de natuur terecht komen een plaag vormen. maar via andere hobbyisten of marktplaats kan je ze wel krijgen. Houd het aangeboden forum in de gaten, daar komt het regelmatig voorbij, of plaats daar even een berichtje.
 
Heeft iemand bovenwaterfoto's van deze plant? Is wat makkelijker zoeken voor me ;)
 
Als je googelt op Hydrocleys nymphoides zijn er bovenwaterfoto's te zien
 
Dit is er een uit mijn bak.

uG78BMeGI757Gw9IdcH9X5Qd4GKX8Yjc.jpeg

En nog 1, bloeiende HN.
uG78BMeGI757Gw9IdcH9X5Qd4GKX8Yjc.jpeg
 
Markvk zei:
Als je googelt op Hydrocleys nymphoides zijn er bovenwaterfoto's te zien

Klopt hoofdzakelijk de kweekvormen die niet meer in de natuur voorkomen...geselecteerd op kleur..
 
ZooZa zei:
Yup, heb ik inderdaad vernomen ja, maar ik heb ze in verschillende aquaria hier op het forum gezien, en ik dacht dat ze zich aanpasten aan de hoogte van je aquarium
mijn aquarium is 40 centimeter hoog, en dan kan hij ook nog als hij aan de oppervlakte is, naar de zijkant groeien, volgensmij zou het dan mogelijk zijn
volgensmij is het aquarium van bijvoorbeeld Masha & Ivo, welke ook HN heeft, evenhoog... ik zal het even checken ;)

Past zich idd aan de hoogte aan.
Als het aanslaat krijg je echt enorm veel stekken en kan ook bloemen krijgen.

EDIT-duurde ff met typen en zie dat Albert al een mooi plaatje geplaatst heeft... ;)
 
Ah oke, bedankt! :D
ik zal even een berichtje plaatsen, en misschien is er wel iemand in de buurt, die een stekje voor me over heeft! bedankt! :D
 
En anders op het vivarium, is bij jou om de hoek straks.
 
Waar in Utrecht zoek je?

We hebben nog een mini stekje dat wel levensvatbaar lijkt. Mascha kan hem vast een keer meenemen richting Utrecht CS of Universiteit/Uithof.
 
Naja, niet echt in Utrecht, maar een dorp iets zuid-oostelijk ervan, inderdaad dicht bij Nieuwegein
Maar het is niet echt handig om dan naar Utrecht CS te fietsen voor mij haha is toch nog een half uur, maar misschien, ik laat het wel weten!
 
Nu bedenk ik me echter, dat ik iedere dag naar school dicht langs de Uithof kom, misschien dat dat dan toch een optie is?
 
Stuur maar een pb'tje. Spreken we wat af.
 
Berichtje verstuurd ;) hopelijk kunnen we wat afspreken :D
 

Terug
Bovenaan