Hillstream bewoners voor 60cm?


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Vandaag vol enthousiasme m'n 60cm bakje aangepast tot Hillstream biotoop achtig iets,kom ik tot de ontdekking dat alles wat ik tot nu toe zie aan bewoners enkel vanaf 80cm geschikt is volgens de bronnen.

Heb ik nu eigenlijk voor Jan met de korte achternaam m'n bakje verbouwd of is het paniek om niks?
Wie weet geschikte kandidaten voor een heuvelstroombakje van 60cm?
 
De kleine stiphodon percnopterygionus is ook nog een optie..
daarnaast heb ik in het verleden ook andere stiphodon soorten in een 60 cm gehad...geen enkel probleem.
 
Net een beetje rondgekeken op Seriouslyfish en zie dat een hoop Gastromyzon soorten ook gewoon in 60cm kunnen.
Zal die jij noemt eens opzoeken,bedankt.
 
Wat dacht je van sewellia's, moeten in een groep gehouden worden, je kan niet na weken weer een nieuwe toevoegen, want die dan zeer waarschijnlijk verstoten worden.
Mooie levendige visjes.
 
Zijn ook mooi idd,zit steeds te kwijlen bij Hein.V z'n album met z'n jonkjes ;)
Morgen eens kijken bij de lfs,die heeft een berg spul zitten maar namen weet hij allemaal niet.
 
Gastromyzons heb ik hier ook in mijn 60cm, 3 stuks, en ze zijn zo leuk bezig. Lekker schuivelen over de stenen en elkaar een beetje imponeren.

Misschien voor bovenin de Tanichthys micagemmae, het kleinere neefje van de chinese danio.
 
Pseudogastromyzon cheni. Die is prefect voor de 60cm kweekt ook makkelijk. Let op heeft wel aufwuchs nodig.

Mvg Jorrit
 
astrid j zei:
Wat dacht je van sewellia's, moeten in een groep gehouden worden, je kan niet na weken weer een nieuwe toevoegen, want die dan zeer waarschijnlijk verstoten worden.
Mooie levendige visjes.

Sewellia's zijn ook erg territoriaal en 80 cm is al krapjes voor ze. Lijkt me geen goed idee.

Rhinogobiussen zijn ook territoriaal, het zou wel kunnen maar soms vechten ze in mijn meter bak elkaar al de tent uit. Ik zou in zo'n bakje stiphodons doen, zijn mooie blikvangers met hun kleuren ;)
 
Die Vietnamese danio's heb ik toevallig weleens in m'n vision gehad Miss Poodle.

Is ook een mooie Jorrit.

Klopt van de Sewellia's Corydorasfan.
Wat betreft de Rhinogobius is het zoals ik lees ook wel afhankelijk van de samenstelling man vrouw.
 
Zo staat het bakje er nu bij,

366245_0_82_p1110497.jpg


Heb een stuk oude bodem laten zitten want vond het wel mooi zo met de planten.

Dacht 3 Gastromyzon ctenocephalus gekocht te hebben maar blijken er 2 stellatus te zijn.
Staat nu een stromingspomp van 1800 liter per uur op,zand blijft liggen maar heb het idee dat het wat aan de hoge kant is.
 
1800 liter per uur is wel erg veel idd. Bij mij vechten vooral de vrouwtjes rhinogobiussen met elkaar en de mannetjes bemoeien zich bijna niet met elkaar.
 
Onmogelijk? is op de foto niet goed te zien maar een aantal van de stenen komen uit de vision en barst bijna van de aufwuchs ;)
 
Organismen die tussen de wat langere algen leven Guppy.
Vaak hebben bepaalde vissen onterecht de naam algeneter want ze eten niet de algen maar dus de beestjes die tussen de algen leven.
 
Zijn een paar verse stenen en het filterzand,verder staat de bak trouwens ook al sinds eind vorig jaar te draaien dus de volledige achterwand is ook eetbaar voor ze ;)
 

Terug
Bovenaan