Heterandria formosa


Lid geworden
16 augustus 2023
Berichten
5
Leeftijd
18
Hi allemaal, ik lees al een paar maanden mee op het forum maar heb me nu ook aangemeld. Ik ben Willem, ik ben 19 jaar oud. Mijn opa had vroeger een aquarium. Helaas is hij overleden en kreeg ik het (nu lege) 60cm grote aquarium. Hij had ook een 2.50 maar die heb ik verkocht ( iets TE groot haha). Ik heb deze 60 cm net opgestart en ben aan het nadenken voor vissen. Ik vind de heterandria formosa erg leuk. Hebben jullie goede ervaringen met dit visje? En is het handig om die dan op het vivarium aan te schaffen? Of raden jullie iets anders aan?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie en groetjes, Willem
 
Ach ik denk dat je die overal wel kan aanschaffen hoor. Die van het Vivarium zitten ook uren in een zakje.
@NicoleE kan er vaak ook mooi over vertellen maar dan moet je er wel even goed voor gaan zitten;)
 
:DD
Ja ik ben dol op dat visje en dan word ik nogal lang van stof ;)

Ik heb ze ook in een 60 cm bak gehad en daar deden ze het erg goed in. Veel planten, zwarte achterkant en deels de zijkanten ook zwart en de bodem zwart. Je hoort best wel dat ze schuw zijn maar daar heb ik met ze nooit last van gehad. Misschien omdat het bakje zo donker was?
@stanovic schreef er laatst ook over, dat ze het het beste doen in een speciaalaquarium.

In het begin heb ik best wel wat uitval gehad en ik weet niet waarom. Maar uiteindelijk had ik er zoveel zwemmen dat het bakje behoorlijk overbevolkt was. En wat ik erg leuk vond, ze kunnen in de zomer naar buiten. In een kuip op het terras/balkon of ingegraven in de tuin.
 
Dit is het topic wat Nicole bedoeld denk ik:

 
Hi allemaal, ik lees al een paar maanden mee op het forum maar heb me nu ook aangemeld. Ik ben Willem, ik ben 19 jaar oud. Mijn opa had vroeger een aquarium. Helaas is hij overleden en kreeg ik het (nu lege) 60cm grote aquarium. Hij had ook een 2.50 maar die heb ik verkocht ( iets TE groot haha). Ik heb deze 60 cm net opgestart en ben aan het nadenken voor vissen. Ik vind de heterandria formosa erg leuk. Hebben jullie goede ervaringen met dit visje? En is het handig om die dan op het vivarium aan te schaffen? Of raden jullie iets anders aan?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie en groetjes, Willem
Nou ja, ik weet wel op voorhand dat de Heterandria formosa zal worden aangeboden op het Vivarium. Het maakt verder ook niet uit waar je ze gaat betrekken. Mocht je ze willen gaan houden en ze willen combineren met andersoortige vissen, wees dan alert op het gegeven dat ze ook van wat kleinere afmetingen zullen zijn en vriendelijk. Als ze namelijk teveel gedomineerd worden door andere vissen, dan kunnen ze wegkwijnen. Daarom heb ik in een ander topic al aangegeven dat het beste is om ze in een soorten- danwel speciaalaquarium te gaan houden. Dan zie je ook hoe levendig ze kunnen zijn. En ze reproduceren beter als ze als enkele soort in de bak worden gehouden.
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Zou er een koppeltje honinggoerami’s bij kunnen? Groetjes, Willem
 
Beide soorten houden best van rust dus ik zou het niet doen en al helemaal om de reden dat de Gourami s een schuimnest maken en dan best fel kunnen zijn.
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Zou er een koppeltje honinggoerami’s bij kunnen? Groetjes, Willem
Mijn ervaring is dat je Heterandria formosa het best alleen kunt houden. Ze zijn klein, niet zo snel en delven al gauw het onderspit. Ik heb gehad dat ze verhongerden omdat de andere vissen al het voedsel opaten.
 

Terug
Bovenaan