Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


We hebben alleen op de bioloog afdekplaten liggen, we hebben het wel gehad op de andere bakken maar het werkte enorm onhandig, wel hebben we de afzuig dag en nacht aanstaan om het vocht af te zuigen en dat werkt ook goed

van welk materiaal waren die op de bakken als ik vragen mag?
 
Van de jonkies heb ik er gister 3 geteld en vandaag hing mams gezellig aan het hout

Ook was het weer etenstijd bij de supercrystalreds waar het eindelijk goed lijkt te gaan na toevoeging van mineralen van de Chinees

vrouwtje-feb2019.jpg


supercrystalred-feb2019.jpg
 
Mooi om te zien en heb je bij de garnalen het bekende goudkleurige zakje gebruikt?
 
Ja daar heb ik het bekende goudkleurige zakje gebruikt een half schepje (zit erbij geleverd)
 
Wat voor magisch goedje is dat?
 
Is een mineralenpoeder van aliexpres, John heeft de link ervan
 
Eenmaal het nest verlaten gaan ze neem ik niet meer terug? Houden de ouders de jongen echt in de gaten? Soort van broedzorg?
 
Als ze eenmaal uit het nest zijn gaan ze niet meer terug nee, vrouwtjes kijken totaal niet om naar het jongbroed, paps heeft de broedzorg en leert de jonkies ook als ze het nest verlaten hebben nog van allerlei dingen, dat is ook de reden dat we ze bij de ouders laten tot ze 3 cm zijn.
 
Ja ik vind dat het leukste onderdeel van vis kweken, al dat jonge grut:smitten:
 
Erg leuk wat je hebt gemaakt Antje. Heb je dat van een eigen pasfoto af gemaakt:S:D:D;)
Tnx , Nee heb manlief model laten staan, goed gelukt al zeg ik het zelf :D
Leuk poppetje, waar is dat van gemaakt, steen?

Tnx, ja is van blokjes natuursteen (serpentijn, albast en speksteen), is overigens 64 cm hoog
 
Lekker opgeschoten Antje! Wat een berg filtermateriaal. :thumbs:
 
Ja het schiet aardig op inderdaad, dat filtermateriaal is een bewuste keuze omdat straks de uitzwemmers best druk bevolkt zullen zijn soms, en met de ervaring van de benedenstelling en de bioloog die geen krimp gaf terwijl 2 bakken zwaar bevolkt waren met jonkies, dus een grote bioloog genomen (120 cm)
 
Ja het schiet aardig op inderdaad, dat filtermateriaal is een bewuste keuze omdat straks de uitzwemmers best druk bevolkt zullen zijn soms, en met de ervaring van de benedenstelling en de bioloog die geen krimp gaf terwijl 2 bakken zwaar bevolkt waren met jonkies, dus een grote bioloog genomen (120 cm)
Je kunt maar beter te veel filtercapaciteit dan te weinig hebben - heb er natuurlijk niet zo'n kijk op als jullie.
 
Je kunt maar beter te veel filtercapaciteit dan te weinig hebben - heb er natuurlijk niet zo'n kijk op als jullie.

Je kan beter inderdaad wat overcapaciteit hebben dan dat je achter de feiten aan loopt te rennen en je tweewekelijks een heleboel liters moet verversen omdat je filter het niet aankan
 
hoeveel liter bakken heb je nu staan?
 
De bakken staan er nog niet maar worden nog geleverd (op maat gemaakt) worden 6 bakken van 120 liter per bak
 

Terug
Bovenaan