het verhuizen van de bak


A

AquaDude

Guest
Tjah het blijft maar knagen.

Hier alweer een vraagje tijdens de verhuizing van de bak ik 2e hands kocht hoorde we een knoep/ knak

Nou dacht de rest dat het t hout was waarmee hij op het steek karretje stond anders kregen we hem de lift niet in

Eenmaal na de knoep of knak alles ff bekeken maar was niet veel tezien tjah was al donker
Thuis ook nog ff gekeken en overdag ook ik kan echter nix zien

Nou vraag ik me af of iemand mijn zorgen kan ontnemen wantja volgende week ga ik hem vullen en de inhoud van mijn rio 400 wil ik niet door mijn huiskamer dacht zelf eerst de helft en dan de dag erna de andere helft uit voorzorg

Iemand verdere tips ?

Mvg rogier
 
Kan je hem buiten of in een garage zetten?

Leg er piepschuim met krantenpapier onder en dan vullen, nadat je hem hebt gevuld zet je aan de buitenkant gelijk met de waterrand een streepje met een balpen of je plakt gelijk met de rand een plakbandje, de dag nadien kan je zien of er een lek is, maak hem terug leeg en kijk of het krantenpapier is nat geworden, wel oppassen met vullen of leeg maken zodat je niet morst, anders weet je nog van niets. ;)
 
Haha was een aardige klus dat ding mn apartementje in te krijgen zwz heb ik geen plek hem 123 ergens anders gevult te laten staan

De rest kan ik wel doen zal ik hem dan gewoon eerst ff voor de helft vulle of gelijk helemaal ?
 
Of hij lekt of ergens een knak heeft gehad kunnen wij op deze manier moeilijk beoordelen, heb je niemand in de buurt wonen die bv. in een aquariumvereniging is en bij jou op bezoek kan komen als je hem vult? deze mensen weten al redelijk snel of er iets loos is.

Wil je het voor je eigen gevoel doen zodat je geruster slaapt kan je hem gemakkelijk in 2 keer vullen, niets zegt dat je hem in 1 keer moet vol doen ;)
 
Beste luc ik heb werkelijk geen idee wie dat mag zijn
Maar indd ja echt lekker slaap ik zwz niet daarom vul ik hem in de ochtend en ja ik zal wel iets beter slapen wetende dat als het mis gaat het 200 l is en geen 400 scheeld miss halvd dag dweilen haha u
 
Kun je geen dompelpomp regelen? Mocht er toch een lek zijn, kun je sneller de bak leeg krijgen.
 
Begin met 100l. dan 150 l. 200 l. enz.

Met een 2-3 uur tussen.

Als er een breuk zit,zie je dat echt wel.
 
Hmm die pomp moet ik ff checke.

Oke mercii bertus dat klinkt logischer dan mijn plan enne ik had mn achterwand er van de week in gekit met mn handigheid de deksel erop gegooit hahah maaruh die kit lucht blijft dus hangen kan dat kwaad nee toch ? Ik kan hem als hij eenmaal gevult is toch gewoon opstarte of voor zekerheid nog helemaal leeg laten lopen ?

Ben zwz van plan mn oude aquarium water over te pompen dus half leeg gaat hij toch
 
zo even een update momenteel is hij 1/3 gevult +- en dan morgen vroeg dan gaan we hem helemaal vullen momenteel zie ik nog niets lekken ^^
 
indd ja , pens vol zenuwen hahaha

iemand nog een antwoord op mijn voorgaande bericht betreffende het evt spoelen van de bak.. dit water en het water van morgen staan dus +- 1 a anderhalve dag stil.. dien ik dit volledig te verversen alvorens het daadwerkelijke opstarten van de bak?
 
Zou dat wel doen, kleine moeite en je weet maar nooit wat er nu is losgekomen.
 
dan doe ik dat gewoon is inderdaad een kleine moeite.
bedankt voor de tip ^^
 
Dit wordt "logen" genoemd ;)
Hoe wordt dit gedaan?
Je vult de bak tot bovenaan, zet er een filter of stromingspompje erop dit mag zonder filtermateriaal zijn, maar ik doe er altijd een deel watten in.
Dit laat je 24 uur rond gaan, nadien maak je hem leeg en vult hem opnieuw, weer laat je het water 24 uur gaan.
Nu maak je hem leeg, en kan je starten met hem te vullen en in te richten :)

De stroming is nodig om de gassen die eventueel ergens tussen te zitten te verwijderen.
 
hey luc.

bedankt ik heb nog wel een stromingspompje liggen doe ik die er wel in pomp lukt even niet want moet nog nieuwe slangen halen.
wist helemaal niet dat zoiets nodig was had ik bij mijn vorige bak niet gedaan
 
Het logen dient inderdaad om de gassen uit het water en het aquarium te verwijderen.
De watten die ik in de filter steek dient om hetgeen dat los in het water zweeft eruit te vangen, deze watten gooi ik trouwens nadat ik een bak heb ingericht direct weg.
Maar het laatste ivm de watten is niet echt nodig, wel gemakkelijk. ;)
 
aha op die fiets ja ik ben nog niet zo ervaren in de hobby haha maar dat mag de pret niet drukke ^^
 
Edit:

stromings pompje erin gehangen en nog steeds gaat alles goed zo n pompje maakt een flink stroming trouwens ben benieuwd wat de visjes daarvan gaan vinden.

maar goed momenteel zit er zo een 70 a 75 % water in en zie nog niets gebeuren.. ga er stiekem een beetje vanuit dat er niet veel meer kan gebeuren hihi ^^
 

Terug
Bovenaan