Het oerwoud van Jeppo


Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2005
Berichten
2,215
Hoi allen,

Via deze weg wil ik graag mijn aquarium aan jullie laten zien.

De afmetingen zijn 95x80x40. Er hangen 6 high power led en 2 rgb balken van aquaterraleds boven. Een Eheim professional 3 zorgt voor de filtratie en stroming. Er zit ook een verwarming in, maar die staat meestal uit. Temperatuur is nu 21 graden.

Visbestand:
8x Copella arnoldi
6x Nannobrycon eques
20x Nannostomus marginatus
15x Hyphessobrycon megalopterus
5x Otocinclus vittatus
5x Otocinclus sp. tiger
4x L10a
4x Dicrossus filamentosus
5x Apistogramma erythrura

Foto's zijn genomen met een mobiele telefoon, dus sorry voor de kwaliteit!

20171212_191404.jpg


20171212_192446.jpg


20171212_191545.jpg


20171212_191649(0).jpg


20171212_191707.jpg


20171212_191657(0).jpg


20171212_193235(0).jpg


20171212_191815.jpg


20171212_194041.jpg


Ik veniet er iedere dag van. De vissen laten allemaal erg leuk gedrag zien. De Copella's en N. marginatus zetten dagelijks af. De rest doet het rustiger aan, nu de temperatuur wat lager is.

Tips, vragen, opmerkingen en reacties zijn altijd welkom!
 
Mooi! En je bak is maar 40 cm hoog? Wat een heerlijkheid moet dat zijn qua onderhoud!

Mooie foto's, leuk om te zien!
 
Mooie afmetingen zeg!
Had altijd een bak van 140-50-40 hoog.
Planten groeien als kool en verstopplekken genoeg.

Prachtige bak met mooie tevreden vissen.
Een voorbeeld voor velen.

Groetjes John.
 
Mooi onderwater oerwoud mag je trots op zijn en qua waterhoogte idd heerlijk om onderhoud te doen.:stars::stars::stars:
De dieptemaat is ook wel heel apart en geweldig.:smitten::smitten::smitten:
 
Dankjulliewel allemaal! Ontzettend leuk om te lezen.

De waterhoogte is 40 cm. De bak zelf zal iets hoger zijn. Het is prettig werken zo, maar vanwege de diepte kan ik niet echt lekker bij alle stukken. Geen idee ook wat daar zit, ligt of groeit. Maakt ook niet uit, het mag best een rommeltje zijn. :)

Vanmiddag weer eitjes van de Copella's gevonden onder de klep. Helaas nog geen jonkies gezien. Er zitten ook te veel vissen in om iets op te laten groeien. Wie weet ooit een kweekpoging met ze doen.
 
Mooie bak, ondanks dat de foto's met de telefoon zijn gemaakt zijn het toch mooie foto's geworden
 
Wat ik me dikwijls afvraag dat is dat wanneer jullie in zo'n dicht beplant oerwoud vissen willen uitvangen hoe jullie dat doen want dat lijkt me echt wel een huzarenstukje om dat voor elkaar te krijgen.
 
Dank je Albert!

Altispinosa - Ik vang ook nooit vissen uit. Alles wat er in komt, blijft er in tot ze uiteindelijk van ziekte of ouderdom de pijp uit gaan. Zo weerhoud ik mezelf van (te veel) impulsaankopen. Anders wordt het een zooitje. Balans en rust, daar houd ik van. :)
 
Dank je Albert!

Altispinosa - Ik vang ook nooit vissen uit. Alles wat er in komt, blijft er in tot ze uiteindelijk van ziekte of ouderdom de pijp uit gaan. Zo weerhoud ik mezelf van (te veel) impulsaankopen. Anders wordt het een zooitje. Balans en rust, daar houd ik van. :)
Ok Jeppo maar er zijn er hier nog met zo'n bakken vol beplanting zoals een oerwoud,benieuwd hoe die dat dan doen want als je vissen die dood zien laat liggen dat komt de waterkwaliteit ook niet ten goede weet je.
 
Nee, dode vissen van ik natuurlijk wel uit, mocht ik ze zien natuurlijk. Scheelt dat er geen grote vissen in zitten, dus mocht ik er eentje niet kunnen vinden, dan is dat geen ramp. Genoeg slakken die een klein visje zo weg hebben.

Je hebt overigens ook nog van die vissenvallen die je in elkaar kan knutselen, maar daar heb ik mezelf nog nooit aan hoeven te wagen.
 
Vissenval zo'n omgekeerde fles dat heb ik gedaan en ik deed die voor ik ging slapen in de bak en toen ik op stond had ik nog niet de juiste vis gevangen en degene die er in zaten waren bijna dood van te lang in die val te zitten,ik heb chance gehad dat de 4 vissen die er toen in zaten dat ik die er terug door heb gekregen.
 
Vissenval zo'n omgekeerde fles dat heb ik gedaan en ik deed die voor ik ging slapen in de bak en toen ik op stond had ik nog niet de juiste vis gevangen en degene die er in zaten waren bijna dood van te lang in die val te zitten,ik heb chance gehad dat de 4 vissen die er toen in zaten dat ik die er terug door heb gekregen.
Je moet er ook een paar gaatjes in maken, zodat er in ieder geval nog water door kan stromen.
 

Terug
Bovenaan