Het kweken van Endlers ( Poecilia Wingei)


Jonalies

Well-known member
Lid geworden
5 april 2021
Berichten
182
Leeftijd
70
Ik wil me verdiepen in het kweken van Endlers en specifiek verschillende ondersoorten van P.Klasse.
Ik heb, natuurlijk, er reeds véél over gelezen maar er rest me toch nog een vraag :
Als ik enkele verschillende ondersoorten bijeen plaats...hoe zou het resultaat dan zijn ??
Weliswaar gemixd maar aangezien ik in de P.klasse werk.... kan dit kwaad ?
Grtjs
Chris
 
Wellicht kunnen stamgetrouwe vrouwtjes voorkeur voor hen eigen mannen hebben, maar er zal zich toch wel een deel van gaan verhybridiseren.
Hier zijn de blackbar endlers nogal uniform per verschijning, de rest is gevarieerd.
Hoe omschrijf je pklasse?
 
Me guppen zijn dus n en p klasse en alles tussenin, zoals ik vermelde zijn die zgn blackbar.endlertjes het meest terugkerend qua uiterlijk, evt raszuiverheid is waarschijnlijk al eerder eens aanbetast geworden in dit geslacht.
Al ware dat dmv overstromingen in de jungle aldaar, ver voordat wij aquaria hielden.
 
Wellicht kunnen stamgetrouwe vrouwtjes voorkeur voor hen eigen mannen hebben, maar er zal zich toch wel een deel van gaan verhybridiseren.
Hier zijn de blackbar endlers nogal uniform per verschijning, de rest is gevarieerd.
Hoe omschrijf je pklasse?
Elke vis die aan alle kenmerken van een Endler voldoet (maar waarvan de origine en/of rasechtheid niet kan worden aangetoond), wordt beschouwd als een P-klasse Endler.
 
Me guppen zijn dus n en p klasse en alles tussenin, zoals ik vermelde zijn die zgn blackbar.endlertjes het meest terugkerend qua uiterlijk, evt raszuiverheid is waarschijnlijk al eerder eens aanbetast geworden in dit geslacht.
Al ware dat dmv overstromingen in de jungle aldaar, ver voordat wij aquaria hielden.
Blackbar's heb ik zitten... dit zijn idd. de meest voorkomende Endlers... ik had gedacht om er Pearl Endlers of Yellow Tiger of Japan Blue bij te zetten....
 
Blackbar's heb ik zitten... dit zijn idd. de meest voorkomende Endlers... ik had gedacht om er Pearl Endlers of Yellow Tiger of Japan Blue bij te zetten....
En kan elk willekeurig vrouwtje ontvankelijk zijn voor de verschillende ondersoorten van mannetjes ??
 
Sorry dat weet ik niet, dit is wel een heel interessante vraag.
Ze kunnen kruisen dus als je die vrouwtjes aan bv tigers en niets anders blootstelt, ja dan kunnen ze niks anders kiezen om hun paringsbereidheid te bevredigen.
 

Terug
Bovenaan