Het is geen Twinstar.


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,359
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
De vaste lezertjes weten het nog. Destijds maakte ik een Twinstar-achtig apparaatje om eens uit te testen wat zo'n ding eigenlijk doet. Na een kort gebruik heb ik het ding weggelegd maar kwam het, na wat gerommel in mijn allerhande bakjes, weer tegen. Van de week heb ik hem weer eens een uurtje laten draaien in mijn bak, van morgen deed ik dat ook nog eens. Opvallend; je ziet enorm helder water en minder snel aanslag op het glas.
Op het eerste plaatje zie het dingetje in werking. De tweede foto laat zien dat de planten assimileren, er zit en glinsterend zuurstofrandje langs de bladeren. Bij de derde foto heb ik die brede rand weggehaald, een kleine wijziging dus.
IMG_20190621_104853.jpg
IMG_20190621_121028.jpg
IMG_20190621_122443.jpg
 
Het schijnt dus wel goed te werken Ben.
 
Alleen, voor mij is het niet iets wat ik constant in mijn bak wil hebben.
Ik zou ook niet zo graag zo'n rookmachine in de bak willen hebben, maar wat doet het apparaatje dan precies, iets met koolstof toch?
 
Ik zou ook niet zo graag zo'n rookmachine in de bak willen hebben, maar wat doet het apparaatje dan precies, iets met koolstof toch?
Nee hoor, daar komt geen koolstof aan te pas. Het gaat hier om vrije zuurstofradicalen, Hydroxyl (OH). Deze moleculen zijn maar kort actief en reageren op andere moleculen. Ze kunnen de celwanden van algensporen beschadigen en aldus onschadelijk maken. Het zuurstof gehalte in je bak neem t ook toe. Je vormt eigenlijk middels een lage spanning een molecuul of een atoom waar een elektron zonder partner rond dwarrelt. Dat is een onnatuurlijke situatie waardoor zo'n radicaal reacties probeert aan te gaan met andere moleculen of atomen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen zeg. Wat ben jij trouwens een handige Harry Ben.
 
Vroeg ik me laatst af toen ik las over de Twinstar/Chihiros. Die dingen lopen met een interval toch?
 
Het zuurstof gehalte in je bak neem t ook toe.
Aah vandaar de assimilatie, omdat er meer zuurstof is kan de plant het niet kwijt en blijft het aan het blad hangen.
 
Vroeg ik me laatst af toen ik las over de Twinstar/Chihiros. Die dingen lopen met een interval toch?
Ze hebben daar een algoritme ingebouwd waardoor zo'n ding aanvankelijk wat vaker opstart maar bij langer gebruik steeds minder vaak/lang. Ook dat zou trouwens wel na te maken zijn.
 
Aah vandaar de assimilatie, omdat er meer zuurstof is kan de plant het niet kwijt en blijft het aan het blad hangen.
Ja, maar omdat het ook algensporen aanpakt wordt er minder aanslag op planten gevormd waardoor die ook weer beter groeien.
 
Leuk om te lezen zeg. Wat ben jij trouwens een handige Harry Ben.
Nou, dat zou je lelijk tegenvallen, denk ik. Ik ben alleen heel erg nieuwsgierig van aard. wanneer ik iets wil weten kan ik erg vasthoudend zijn om erachter te komen. Daardoor maak ik vaak dingetjes na met heel veel vallen en opstaan.
 
Nou, dat zou je lelijk tegenvallen, denk ik. Ik ben alleen heel erg nieuwsgierig van aard. wanneer ik iets wil weten kan ik erg vasthoudend zijn om erachter te komen. Daardoor maak ik vaak dingetjes na met heel veel vallen en opstaan.
Maar ook dat kan niet iedereen Ben. Je maakt ook niet de meest eenvoudige dingen.
 
Maar ook dat kan niet iedereen Ben. Je maakt ook niet de meest eenvoudige dingen.
Fijn dat je zo tegen me opziet, riep hij onbescheiden... Maar door dingen die op het eerste gezicht moeilijk lijken in stukjes te knippen die je afzonderlijk wél aankan lukt er veel. Maar je zou eens moeten weten wat er allemaal niet lukt. En als ik heel eerlijk ben.... dáár hoor je me dan weer weinig over...
 
Vroeg ik me laatst af toen ik las over de Twinstar/Chihiros. Die dingen lopen met een interval toch?
Dat is een slechte copy van de Twinstar. Die copieren alles .
 
Fijn dat je zo tegen me opziet, riep hij onbescheiden... Maar door dingen die op het eerste gezicht moeilijk lijken in stukjes te knippen die je afzonderlijk wél aankan lukt er veel. Maar je zou eens moeten weten wat er allemaal niet lukt. En als ik heel eerlijk ben.... dáár hoor je me dan weer weinig over...
Mij ook niet :D
 
Mij noemden ze Mc. IJver. in dienst.
 
Nou, ook wel veel. Had een goeie leermeester.
Mjn Vader, die zei.. Gaat niet bestaat niet, en kan niet is dood.
Doorgaan tot het wel lukt. Met electra, water en gas.

In dienst haalde ik de geweren in mum tijd uit elkaar en in elkaar.
Stonden ze van te kijken.// kwestie van op volgorde leggen.

WAs ook zelf veel bezig in vrije tijd.
 
Behalve toen ik bij een tank aan het demonteren was. Dat mocht niet.
Voor de technische dienst. Was je hem 2 dagen kwijt.
 
Nou, ook wel veel. Had een goeie leermeester.
Mjn Vader, die zei.. Gaat niet bestaat niet, en kan niet is dood.
Doorgaan tot het wel lukt. Met electra, water en gas.

In dienst haalde ik de geweren in mum tijd uit elkaar en in elkaar.
Stonden ze van te kijken.// kwestie van op volgorde leggen.

WAs ook zelf veel bezig in vrije tijd.
Ook ik heb de dienstplicht vervuld. Met lichte tegenzin. Wij hadden een pistool, ooit haalde ik het ding uit elkaar. Vermoedelijk heeft de collega dienstplichtige die het ding weer in elkaar kreeg er nooit meer mee kunnen schieten...
 
Oud collega van mij heette ook lampje...
Ik heb op mijn werk (als technische dienst) jarenlang oude machines aan de praat moeten (en weten) te houden, de meeste creatieve oplossingen komen er dan aan te pas (vandaar Lampje)
Nu hebben we allemaal nieuwe machines gekregen, maar of het beter is is een tweede.....
 
Hoezo, Derde Echalon?
 
Je kunt het effect denk ik heel goed vergelijken met het effect van een uvc lamp.
Een hoop wordt weggebrand.

De twinstar geeft ook nog eens extra zuurstof af.

Maar ja, je moet het wel leuk vinden. Je wilt een heldere bak, maar he maakt hem ook mistig.......
 
Werkt hetzelfde als de philips Ozon.
 
Hoezo, Derde Echalon?
In het leger had je eerste echelon; dat waren de dingen die je als gebruiker mocht doen. Tweede echelon: de dingen die de monteurs mochten doen die bij je onderdeel zaten. Het derde echelon: Dat mocht de technische dienst doen. In totaal had je in het leger 5 echelons.
 
Ja, wij mochten helemaal niets doen. aan die tanks.

Wij waren om te schieten.
 
Leuke foto Bertus :thumbs:

Aangepast, verkeerde topic
 
Laatst bewerkt:

Gerelateerde afbeelding

Rechts witte tankoverall. ben ik. op de tank wachtmeesters.. en wat chauffeurs. die met die pet op den kop. was WEUSTING. een dwarse Greuninger. lijnwerker. 5 maanden gedient, weg.
Dat is ook toevallig, Bertus. Ook ik heb mijn tijd doorgebracht bij de Calvalerie. Opleiding in Amersfoort en later parate hap Soesterberg. Centurion tanks.
 
Je kunt het effect denk ik heel goed vergelijken met het effect van een uvc lamp.
Een hoop wordt weggebrand.

De twinstar geeft ook nog eens extra zuurstof af.

Maar ja, je moet het wel leuk vinden. Je wilt een heldere bak, maar he maakt hem ook mistig.......

Ik durf onze bevindingen niet meer te noemen Marcel;)
 

Terug
Bovenaan