Het Grote "Offtopic"-topic!




Deze wil ik jullie niet onthouden, vooral even opletten op de manier van vissen loslaten @4:25 :juggle: :DD
Voor de rest ook 1 groot rampenplan maargoed :deal:

Ik vind dit bijna mooi om te zien. Niet omdat het allemaal zo goed doordacht is maar omdat dit precies laat zien hoe er vaak gestart wordt met een aquarium. In een opwelling wordt een aquarium(pje) gekocht onder het mom van "a dog in a can" is leuk voor de kinderen. Kunnen ze op een simpele manier leren omgaan met het verzorgen van dieren. Door gebrek aan kennis en slecht geïnformeerd te worden in de winkel eindigen ze op deze manier met een veel te klein bakje en nog een dozijn dingen die fout gaan. Wat je ook zag is de verontwaardiging en ongeloof toen ze zei "You're supposed to cycle the tank for like.. a week" alsof dat een enorme opgave was. Ik denk dat veel mensen daar mee worstelen. Het onbegrip en ongeloof dat dit soort dingen echt nodig zijn en hoe ingewikkeld een aquarium houden eigenlijk is. Als we dit ons van te voren hadden gerealiseerd hadden veel mensen nooit gestart denk ik ;)
 
vooral even opletten op de manier van vissen loslaten
Ik snap je verbazing. Ter verduidelijking, dit is een opscheplepel. Veel mensen hebben hier 1 of meerdere van in huis. Mensen die zelf eten koken (je weet wel in pannen, anders even googlen) gebruiken dit normaal gesproken om het eten uit de pannen te scheppen om het daarna om het bord te leggen ;)):DD:DD
 
Heel handig hoor, die opscheplepels. Heb ik ook gebruikt om mijn 20 dagen oude fry te verhuizen 🤣

WhatsApp Image 2021-08-19 at 16.04.49.jpeg
 
Heel handig hoor, die opscheplepels. Heb ik ook gebruikt om mijn 20 dagen oude fry te verhuizen 🤣

Bekijk bijlage 330166
Ik gebruikte hiervoor wel een ouderwets klein zeefje van de Action en dan schep je er vaak gelijk meerdere uit. Dat doe ik ook zo als met afhevelen er per ongeluk jonge garnaaltjes meegaan.
 
Ik gebruikte hiervoor wel een ouderwets klein zeefje van de Action en dan schep je er vaak gelijk meerdere uit. Dat doe ik ook zo als met afhevelen er per ongeluk jonge garnaaltjes meegaan.
Ahja voor de meeste visjes en garnaaltjes ideaal! Met de kogeltjes heb je alleen dat je ze het beste nooit boven water kan houden vanwege het risico van opblazen (als ze dat buiten het water doen is de kans op overlijden vrij groot, al dan niet door latere complicaties. En in dit geval moest ik er 3 specifieke van de 16 uitvangen haha.
 
Ahja voor de meeste visjes en garnaaltjes ideaal! Met de kogeltjes heb je alleen dat je ze het beste nooit boven water kan houden vanwege het risico van opblazen (als ze dat buiten het water doen is de kans op overlijden vrij groot, al dan niet door latere complicaties. En in dit geval moest ik er 3 specifieke van de 16 uitvangen haha.
Zo klein blazen ze zichzelf toch niet op? Of doen ze dat dan al?
 
Ik snap je verbazing. Ter verduidelijking, dit is een opscheplepel. Veel mensen hebben hier 1 of meerdere van in huis. Mensen die zelf eten koken (je weet wel in pannen, anders even googlen) gebruiken dit normaal gesproken om het eten uit de pannen te scheppen om het daarna om het bord te leggen ;)):DD:DD

Oooh vandaar! ja nee dat ken ik wel van bij m'n ouders thuis :juggle:

Zal ik ze ook maar is kopen, zijn zo te zien multifunctioneel :deal:
 
Ookal ben je er twee jaar niet, sommige dingen veranderen nooit! Onzin op het AF :)
 

Terug
Bovenaan