Het groentje


I

ieniemienie81

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Patricia, 38 jaar. Altijd fan geweest van aquaria maar nooit de stap durven nemen.
Pas geleden heb ik een Ciano 60 Led (58 liter geloof ik) gehad van een kennis. Zijn vissen waren eindelijk overleden van ouderdom en zijn vrouw wil absoluut geen vissen meer :D
Het liefst wil ik guppy's en dan nog iets om de baby guppy's op te eten (molly/platy). En ik snap dat bijna iedereennu gaat zeggen garnaaltjes zijn ook leuk... Sorry maar die vind ik hartstikke eng :sorry:
Het plan is om de bak eind februari, begin maart op te gaan zetten en dan eind april vissen er in te doen, dan ben ik namelijk 2 weken thuis en kan ik mijn kat in de gaten houden ;)
Ik hoor het natuurlijk graag als jullie advies hebben, voor nu nog een fijne avond.

Groet,
Patricia
 
Welkom, molly's is de bak veel te klein voor, en platy's werpen net zo hard jonkies als guppen dus dat is water naar de zee dragen
 
Welkom, molly's is de bak veel te klein voor, en platy's werpen net zo hard jonkies als guppen dus dat is water naar de zee dragen

Bedankt voor je reactie!
Ook gelezen alleen mannen guppen te nemen, maar is dat uberhaubt wel een optie, gaan die elkaar niet aanvallen?
 
Bedankt voor je reactie!
Ook gelezen alleen mannen guppen te nemen, maar is dat uberhaubt wel een optie, gaan die elkaar niet aanvallen?
Nee alleen guppenmannen nemen is echt een nogo, guppen hebben maar 1 doel in het leven: zoveel en zovaak mogelijk zich voortplanten, ontneem je ze dit door er geen vrouwtjes bij te zetten gaan ze zich echt heel ellendig voelen en is ze een kort leventje beschoren.
Maar waarom guppen? want dat zijn allang niet meer d emakkelijke beginnersvisjes die het vroeger waren, er is zoveel leukers te verkrijgen die niet 10000den jongen krijgen, open eens een topic op het forum bij visbestanden met de vraag wat de mogelijkheden zijn
 
Nee alleen guppenmannen nemen is echt een nogo, guppen hebben maar 1 doel in het leven: zoveel en zovaak mogelijk zich voortplanten, ontneem je ze dit door er geen vrouwtjes bij te zetten gaan ze zich echt heel ellendig voelen en is ze een kort leventje beschoren.
Maar waarom guppen? want dat zijn allang niet meer d emakkelijke beginnersvisjes die het vroeger waren, er is zoveel leukers te verkrijgen die niet 10000den jongen krijgen, open eens een topic op het forum bij visbestanden met de vraag wat de mogelijkheden zijn

Ik ben nog aan het rondkijken dus duurt nog even voor ik iets koop, liever teveel info dan te weinig. Ik ga eerst mijn bak opzetten en dan ga ik zeker nog even kijken wat ik leuk vind en nog wat meer info vragen.
Bedankt voor je reactie :D
 
Natuurlijk zijn garnalen eng.
Het zijn de spinnen van het aquarium.

Of toch niet.
Super schattig.
 

Terug
Bovenaan