herinrichten groter aquarium


sannick

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2021
Berichten
139
Leeftijd
38
Wij hebben een bijna 400l aquarium met 2 buiten filters en een verwarming op de uitvoer van de filter.

Wij zouden eind dit jaar of volgend jaar ons aquarium willen herinrichten ( Stenen, planten, hout en zand eruit ). En dan werken met .... ( weten we nog niet goed ) . Maar we willen wel goed voorbereid zijn.

Ik vraag mij nu af hoe zouden jullie hieraan beginnen ?
- Visjes eruit ( Ik heb een kuip van ongeveer 150l waar de visjes ( 50 tal ) en garnalen ( 150 tal ) in kunnen. Ook zijn de blokjes waar de slangen op zitten voor de filters verkrijgbaar en kunnen de filters op de kuip van
150l dan blijven draaien zonder dat ik de slangen moet gaan demonteren).

- Visjes blijven gewoon in de bak ( wij halen de stenen en het hout eruit en dan zuigen we het zand eruit.) ( filters en verwarming blijven dan gewoon op het aquarium draaien)

- Of is er nog een andere optie ?
Het nieuwe zand, stenen , planten en hout willen we een 1 tot 2 weken voor het herinrichten spoelen en laten weken zodat alles zuiver is en zinkt.

Het visbestand bestaat uit guppen, corydora's, kardinalen, rasbora's, garnalen en nog een paar kleine visjes.

Ik ben wel een benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
 
Vissen eruit is misschien wel zo makkelijk.

Filter kan gewoon draaien als het waterpeil niet te laag is toch? En anders doet een klein uurtje filter uit ook niet zoveel kwaad.
 

Terug
Bovenaan