Hemaworst ipv vissen? (Ertensoep)


Toch een nieuwe in de buurt op de kop kunnen tikken. !

16236760249919105465720796024178.jpg
 
Dag 1, voor toevoeging UV-c en na 2 dagen volledige afscherming tegen zonlicht.
IMG_20210614_153044.jpg

Dag 1,5, na eerste nacht? Zie jij al verbeterig?
Ik nog niet zoveel!
IMG_20210615_111503.jpg
 
Minimaal. De reflectie op de 2e foto lijkt iets minder groen en het plantje rechtsvooraan zie je ietsjes meer van. Heeft nog wel meer tijd nodig wil je duidelijk verschil zien uiteraard.
 
Minimaal. De reflectie op de 2e foto lijkt iets minder groen en het plantje rechtsvooraan zie je ietsjes meer van. Heeft nog wel meer tijd nodig wil je duidelijk verschil zien uiteraard.
Op de eerste zie ik een vis en juist op de 2e niet meer :DD :DD ;)
 
Tja een 100-literpompje, wat verwacht je nou?
Niet te snel, te veel, maar dacht zet de voortgang er op voor de geïnteresseerden.

Het geheel lijkt wat minder fel groen en de hoekjes wat transperanter.

Voor het eerst zit er wat verbetering in het geheel, dus ik ben wel blij.
 
Ik heb dit wel eens bestreden met AlguMin van Tetra.
Ik ben anti chemisch, maar het deed wel wat het moest doen.
 
Ik heb dit wel eens bestreden met AlguMin van Tetra.
Ik ben anti chemisch, maar het deed wel wat het moest doen.
Denk probeer eerst UV-c, die anti algen chemische oplossinge verstoren je ballans stiekem best wel.

Blijkbaar worden die dompelpompjes met UV-c niet meer aangeboden in NL. Omdat mensen zo dom zijn toch in het licht te kijken, plastic wordt porreus etc.

Maar wat op voorraad is bij de winkels verkopen ze nog wel. Of via dubieuze websites zoals ali en wish. Wordt mij verteld dan hé.

Een grotere is onderweg maar Ali is zo langzaam, tot die tijd dit. En ooit buiten filter met UV-c, verwarming en co2 injector staat op wensenlijstje.
 
Ali is zo langzaam
Laatste bestellingen met AliExpress Standard Shipping 10-14 dagen.
Mijn ervaring is dat het vooral in Nederlands nog wel eens lang wil blijven liggen. Momenteel gaat dat goed.
 
je kan ook gewoon je bak flushen water er in en er uit op het zelfde moment dat gewoon een halve dag doen als je thuis ben zo een paar keer vanaf gekomen ideaal is het nie hoor
 
Laatste bestellingen met AliExpress Standard Shipping 10-14 dagen.
Mijn ervaring is dat het vooral in Nederlands nog wel eens lang wil blijven liggen. Momenteel gaat dat goed.
Daar is vaak geen pijl op te trekken in mijn ervaring. Bestel ik 5 dingen tegelijkertijd, waarvan er 1 inderdaad met 2 á 3 weken wel is, 3 andere na 1,5 maand en die laatste laat 3 maanden op zich wachten.
 
Daar is vaak geen pijl op te trekken in mijn ervaring. Bestel ik 5 dingen tegelijkertijd, waarvan er 1 inderdaad met 2 á 3 weken wel is, 3 andere na 1,5 maand en die laatste laat 3 maanden op zich wachten.
Ik denk dat als tzt Amersfoort ook op de kaart komt te staan dat het wel wat sneller gaat Lara:pp
 
Ta 1028 vs 1040 dus dat scheelt niet veel maar dan verbaasd het me des te meer dat Amersfoort niet op de kaart staat :DD :pp
Amersfoort ontstond al ruim voor 1028. Dat was het jaar waarin een bisschop had bedacht om een hofje aan te leggen en kwam eea in een stroomversnelling.
Maar genoeg over de geschiedenisles, we vervuilen dit topic :)
 
Ziet er wel beter uit, het is ook geen weer voor erwtensoep. :)
 
Ja het verschil is nu duidelijk zichtbaar.
 
Ik zou haast zeggen: even wat tegen groene aanslag halen bij de bouwmarkt. Nog nooit zoiets meegemaakt. Bijzonder.
 
Die van mij is al binnen, en gedurende de dag zie je de algen gewoon weg trekken! Bedankt voor de tip, spijt van de 'sera' oplossing omdat ik geen vertrouwen haf dat Ali xo snel zou zijn. 🤘👍

Top tip Benvo!
 
Tjonge, dat scheelt echt zeg! Gelukkig worden de vissen weer zichtbaar...
 

Terug
Bovenaan