Helpen jullie even mee?


Yeira

Member
Lid geworden
14 augustus 2023
Berichten
12
Leeftijd
32
Hey allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de hobby en geraak er maar niet uit.
Ondertussen draait mijn 54 liter (netto) aquarium 2 weken en verdiep ik me verder in mijn toekomstig visbestand.

kleine schetsing:
Mijn aquarium is dicht beplant (wordt nog aangepast), heeft hout, drijfplanten (Amazone kikkerbeet), javamos en heeft zwart filterzand als ondergrond (plus substraat). De pomp die ik gebruik is een Superfish flow 200 met spons en nog een apart compartiment met actieve kool en zeoliet. Ik heb geen C02 pomp. Een luchtpomp heb ik wel, maar staat nog niet aan. De temperatuur staat momenteel op 22°C en de stroming staat op het zwakste. Bij elke waterwissel gebruik ik een KH verlager. Mijn leidingwater is van nature hard met een Kh 14 En D° 10. De kans is groot dat ik moet overschakelen naar Osmose water. Mocht het lukken zonder osmose water heb ik dit het liefst. Voor er vissen inkomen wordt het water getest bij de locale winkel.

vissen
Wat betreft de vissen zelf dacht ik aan 1 scholenvis in het midden/top, eventueel een bodemvis en garnalen. Liefst dus beginnersvissen die “tegen een stootje” kunnen.
Ik maakte zelf een lijstje met de vissen die ik leuk vind. Welke zouden een mogelijkheid kunnen zijn en hoeveel? Mijn dochtertje is verzot op de paracheirodon innesi (neon tetra). Kan dit? Zelf denk ik dat 54 liter te weinig is, maar misschien toch niet… Of is er een alternatief dat wel kan?

Midden/top
paracheirodon innesi - neon tetra
Hyphessobrycon amandae – Vuurtetra
Boraras Brigittae
Hyphessobrycon pulchripinnis - citroen tetra
Hyphessobrycon flammeus - Rode Rio

Onder/midden
corydoras hastatus
Corydoras adolfoi
Corydoras pygmaeus

Allemaal al bedankt om mee te denken!
 

Bijlagen

  • IMG_6281.jpeg
    IMG_6281.jpeg
    3.7 MB · Weergaven: 60