Help! Wat is er met m’n planten?


Nevaheinis2

Well-known member
Lid geworden
24 april 2023
Berichten
121
Leeftijd
23
Weet iemand wat dit is?
47d3d71c-b874-46e0-a3fb-20cb7aeee292.jpeg
ebd3981d-fa1a-442c-af63-422206c918e1.jpeg
 
Ik zie een boel algen dus wat zijn de waterwaarden en wat voeg je aan voeding toe en welke bak en verlichting heb je?
 
Is dit een pas opgestarte bak. Dan denk ik aan bruinalg. Wanneer je zorgt voor juiste belichting én plantenvoeding verdwijnt dit vanzelf wanneer e.e.a. zich stabiliseert. Juiste voeding is bijvoorbeeld bij de Echinodorus die ik zie ook bodemvoeding. Juiste belichting kan voor Anubias een schaduw plek in je bak zijn. M.a.w. zoek eens uit welke planten je hebt én wat deze vragen om een goede groei mogelijk te maken!
 
Yes, dit is een net opgestarte bak. Hij staat zo’n 5 weken met visjes er in. Eerst nog 3 weken ingedraaid. Ik heb wel 10u licht.. daar kan het aan liggen. Ik ben ook van plan om er 7 en n half van te maken.
 
Doe maar nieuwe planten erin, het komt uiteindelijk wel goed.
Snelle groeiers die de algen minder kans laten.
 
Yes, dit is een net opgestarte bak. Hij staat zo’n 5 weken met visjes er in. Eerst nog 3 weken ingedraaid. Ik heb wel 10u licht.. daar kan het aan liggen. Ik ben ook van plan om er 7 en n half van te maken.
Let op: Er is een verschil tussen lichtduur, welke zorgt voor de tijd dat een plant kan groeien, en lichtsterkte. De Lichtsterkte zorgt voor de groeisnelheid! Verwar deze nooit!
Je lichtduur hou je het beste op rond de 8 uur exclusief eventuele dimtijden! (Boven mijn bak brandde het licht weliswaar van 's ochtends 8:30 tot 's avonds 23:00 uur maar inderdaad 8 uur op volle sterkte.)
De lichtsterkte zou je in moeten stellen op de lichtvraag van je plantenkeus. Let op: Een hoge lichtsterkte kan mogelijk vragen om CO2 toevoegingen! Wil je dit niet dan hoor je planten te kiezen op maximaal een gemiddelde lichtsterkte. Bekijk, als eerder opgemerkt, je plantenvoeding! (Waar overigens CO2 onder hoort.)
 

Terug
Bovenaan