Help mijn betta’s gaan 1 voor 1 dood


Krijg net een berichtje van mijn vrouw dat ze het niet gered heeft :(
 
Heb er het maximale aan gedaan. Heb nu alleen mijn mannelijke betta nog. ALs die blijft leven dan heeft het aan de eitjes gelegen. Wordt hij ook ziek dan is het dat dus niet. We gaan het meemaken.
Als het de eitjes waren kom ik bij jullie in de lucht om mijn bak betta proof te maken :). Zo niet dan kom ik in de lucht om te kijken at het dan wel zou kunnen zijn :).

In ieder geval bedankt voor de prettige hulp wederom :)
 
Spijtig dit te lezen,
Nu ik net de laatste foto van haar zag, zou ik als ik jou was voorlopig niets toevoegen nu ik de laatste foto's gezien heb lijkt de vrouw buikwaterzucht te hebben gehad, meestal dit is een terminale ziekte helaas.
Meestal zeg ik omdat er 2 vormen zijn de virale en de bacteriële, nu mag je me meppen want weet zo ff niet welke te verhelpen is maar daar moet je tijdig bij zijn.
Bij buikwaterzucht stoppen de organen er 1 voor 1 mee.
op je eerste foto zag ik geen openstaande schubben, op de foto in je quarantaine bakje al is dit foto bij vergroting onduidelijk meen ik dit wel te zien.
 
Omdat ik al meerdere betta`s heb gehad met het zelfde issue. Heb ik dan iets in mijn bak ziten die dit veroorzaakt?
 
man met vrouwen raden wij kwekers af kijk eerst eens hoe het nu verder gaat laat de man alleen zitten buikwaterzucht komt voornamelijk door slechter waterwaardes maar lijkt me stug in jou geval omdat alleen je betta's er last van hebben.
Test voor de zekerheid toch even je water maar voeg niets meer toe om stressfactoren uit te sluiten.
 
Water is goed. Het enige wat bij mij hoog is het selicaat maar dat is al vanaf dag 1 Dus dat zou het niet mogen zijn.
 
Dat silicaat zal ook niet gelijk de oorzaak zijn want ik heb ze ook op leidingwater gehouden met redelijk wat silicaten.
 

Terug
Bovenaan