help met CO2 apparatuur kopen


Henkie73

Well-known member
Lid geworden
19 december 2010
Berichten
45
Leeftijd
50
Locatie
Groesbeek
Website
skypc.nl
Beste vis vrienden,

mijn oude aquarium van 130 had ik geen co2 nodig.
maar deze is helaas kapot gegaan.

nu heb ik een juwel vision 260.
ik ontkom er niet aan om een co2 set te gaan kopen.
ik heb hier ook geen problemen mee hoor.

maar wat mijn vraag nu is, welke ???

nu zit ik aan deze te denken.

Dennerle CO2 set 600 space hervulbaar met Ph Controller

ik heb er nog helemaal geen verstand van.

ik weet niet of ze deze in de lokale winkel hebben.
of is er een andere die ook goed is.

ik wil wel iets goeds hebben.
en zeker geen geld willen weg gooien.

graag jullie advies.
natuurlijk ga ik ook morgen naar de winkel in nijmegen.
maar die mensen zullen denk ik hun product aanprijzen.

hoe meer advies hoe beter.

alvast hartelijk bedankt voor jullie info en tijd.


gr.
henk
 
Is het toevoegen van drijfplanten geen optie voor je? Deze dempen het licht waardoor de voedingsbehoefte van de planten minder wordt. Een veel goedkopere oplossing dan een co2-installatie.
 
heb ik gehad maar dit werkt niet goed bij mij.

en ik wil het graag goed hebben.

gr.
henk
 
is er echt niemand die mij iets meer info kan geven...




gr.
henk
 
Ik zou geen CO2-systeem met pH-controller nemen. Zonde van het geld en het maakt dat je CO2-installatie je pH zal 'forceren'. Terwijl een CO2-installatie daar nou net niet voor dient. Het enige wat het moet doen is CO2 doseren wanneer dit nodig is (overdag). Dus met een CO2-installatie met tijdschakelaar en bellenteller die je zelf kan afregelen zit je goed.

Met de JBL Proflora 602m heb je voor een mooi bedrag alles wat je nodig hebt (en zelfs meer, want die CO2-checker die daarbij zit kan je ook best meteen wegkeilen).
 
oke thanks,

maar met een ph controller is het ph toch altijd goed???

met een bellenteller heb je toch altijd de zelfde waarde ook al is er geen co2 nodig.