Help: maanvissen verwaarloosd, zoeken nieuw huis.


Soofz

New member
Lid geworden
10 april 2024
Berichten
1
Leeftijd
23
Hoi,
De situatie is als volgt: ik ben altijd al aquariumliefhebber geweest en heb al jaren een 350 liter aquarium. Recentelijk ben ik een opleiding gestart en ik heb het zo immens druk dat ik nauwelijks tijd heb voor de bak. Ook woon ik in een nieuw huis waar bij enigszins mooi weer de bak in vol zonlicht komt te staan (kan nergens anders in huis staan waar dat niet zou gebeuren) dus hij is ook nu alweer poepbruin op de ramen door de algen. Door de drukte heb ik alles omtrent het aquarium uit mn hoofd gezet en gedacht: ga ik later op terugkomen. Nu vandaag realiseerde ik me voor de zoveelste keer dat ik mn vissen geen eten heb gegeven. (Maanvissen, 4 stuks). Dit is al zovaak gebeurd. Soms zelfs een week achter elkaar. Ik voel me hier erg naar over en heb vanalles qua wekkers zetten geprobeerd, maar het lukt me niet. Schaamte is het juiste woord. Ik wil graag een andere plek zoeken voor mn Maanvissen want ik heb het idee dat ze fysiek ook lijden. Eerst leek dit niet zo, maar sinds kort (na heel goed kijken door de vieze glazen) heb ik het idee dat de rug vinnen wat puntig lijken en de ogen lijken groter. Volgens mij is dit een teken van ondervoeding. Ik heb ze nu net weer eten gegeven, maar tel er ook nog maar 3. Weet ook niet hoe oud ze worden want heb ze ook al wel 4 jaar nu.
Voor mensen die nu heel boos willen worden: wil je je alsjeblieft realiseren dat ik door heb dat dit niet goed is en ik nu hulp van buitenaf vraag om het op te lossen?
Ik woon in omgeving Groningen en heb 4 maanvissen (mogelijk 3) om over te plaatsen. Natuurlijk zonder kosten, ik wil gewoon dat ze een goede plek hebben waar er tijd, aandacht en eten is voor ze.
Ik hoor graag of iemand me uit de brand wil helpen.
 

Terug
Bovenaan