Heel veel kleine witte kruipende draadjes...


Je hebt het ook al op MAJA staan zie ik. Misschien dat daar iemand het weet.

Ik zou de slakken eruit halen zoals mark al zegt en het anders gewoon proberen.
 
Mir81 zei:
Maar er zitten in ieder geval 4 slakken in de bak, moeten die er dan (tijdelijk) uit??? Waar ga ik die laten???
Je bent aan het panieken..
Moet je niet doen ;)

Regel anders even een wormenval, kan je zelf maken of kopen.
Google even op "planaria val maken" of zoiets..
Daar dun je effectief dit soort wormen mee uit.
 
Maar dan moet ik dus een tweede bakje neer gaan zetten, moet daar ook een filter in??? En hoe lang duurt het voordat het eruit is? En de slakken dus weer terug kunnen?
Alleen bak goed schoonmaken, steentjes uitkoken en planten spoelen is niet afdoende zeker...

Mijn man is absoluut niet gecharmeerd van het aquarium, laat staan dit soort heisa... Ik heb hier iets te makkelijk over gedacht vrees ik...
:(
 
Slakken kun je wel in een emmertje of grote pot doen tijdelijk hoor. Dan af en toe wat verversen. Slakken kunnen wel wat verdragen hoor.

Zoals Mark zegt nu geen paniek hoor.
 
Op MAJA zeggen ze opstartwormen, ik heb inderdaad ook wat planten verzet...
Ik ga vrijdag nog met de bak aan de gang en dan krijgt hij weer rust. Ik ga dan maar gewoon afwachten of ze weggaan... En anders zal ik toch aan de Flubanol moeten...

Iemand ervaring met opstartwormen? Hoe snel verdwijnen die?
 
Kunnen vannacht al weer in de bodem zitten.

Wie onderhouden de bodem? die wormpjes.
 
Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.
 
Mir81 zei:
Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.
Ik ken jouw bak niet maar in een ruim beplante bak, die al een tijdje staat, hoef je in principe niet/nauwelijks te voeren, ook garnalen niet. Tenzij je wilt dat ze snel groeien, of als je een kale bak hebt, ofwel een grote populatie garnalen.
Garnalen vinden heel veel meer voeding in een aquarium als je denkt en ziet.
Hou dat in je achterhoofd de komende weken..
 
Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
:engel:
Ik ben beetje moe van een druk (maar wel gezellig en lief) klein jongetje, veel gewerkt en man al ruim een maand van huis (werk), dus ik kan er echt even geen gekke dingen bij hebben...
:sorry:
 
kellemes zei:
Mir81 zei:
Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.
Ik ken jouw bak niet maar in een ruim beplante bak, die al een tijdje staat, hoef je in principe niet/nauwelijks te voeren, ook garnalen niet. Tenzij je wilt dat ze snel groeien, of als je een kale bak hebt, ofwel een grote populatie garnalen.
Garnalen vinden heel veel meer voeding in een aquarium als je denkt en ziet.
Hou dat in je achterhoofd de komende weken..

:thumbs:
 
kellemes zei:
Mir81 zei:
Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.
Ik ken jouw bak niet maar in een ruim beplante bak, die al een tijdje staat, hoef je in principe niet/nauwelijks te voeren, ook garnalen niet. Tenzij je wilt dat ze snel groeien, of als je een kale bak hebt, ofwel een grote populatie garnalen.
Garnalen vinden heel veel meer voeding in een aquarium als je denkt en ziet.
Hou dat in je achterhoofd de komende weken..
Dank je wel! Ik ben aan het opstarten (50cm zie linkje naar fotoalbum), draai nu 3 weken met wat kleine appelslakjes en volgende week komen de garnaaltjes. Aks die gesetteld zijn komen de visjes. Heb vandaag nog 3 planten er bij gekocht, vrijdag gaat ie nog een keer verandert worden en dan blijf ik er vanaf. Ik zal zeer behoudend zijn met voeren, beloofd!!
:thumbs:
 
Mir81 zei:
Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
:engel:
Ik ben beetje moe van een druk (maar wel gezellig en lief) klein jongetje, veel gewerkt en man al ruim een maand van huis (werk), dus ik kan er echt even geen gekke dingen bij hebben...
:sorry:

Snap je volkomen.. mijn 2 jochies hebben deze week vakantie en tot nu toe is elke dag voor mijn vrouw en ik zeer tot extreem pittig :juggle:
Ik hou zielsveel van ze maar zou ze soms met alle gemak achter het behang willen plakken ;)
Dagelijks meerdere malen..

Strekte :daisy:
 
kellemes zei:
Mir81 zei:
Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
:engel:
Ik ben beetje moe van een druk (maar wel gezellig en lief) klein jongetje, veel gewerkt en man al ruim een maand van huis (werk), dus ik kan er echt even geen gekke dingen bij hebben...
:sorry:

Snap je volkomen.. mijn 2 jochies hebben deze week vakantie en tot nu toe is elke dag voor mijn vrouw en ik zeer tot extreem pittig :juggle:
Ik hou zielsveel van ze maar zou ze soms met alle gemak achter het behang willen plakken ;)
Dagelijks meerdere malen..

Strekte :daisy:
Ik begrijp je helemaal!! :D

Dagje Monkey Town oid doet wonderen! Kunnen ze zich lekker uitleven! ;-)

Succes!
 
Kunnen vannacht al weer in de bodem zitten.

Wie onderhouden de bodem? die wormpjes.
 
kellemes zei:
Mir81 zei:
Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
:engel:
Ik ben beetje moe van een druk (maar wel gezellig en lief) klein jongetje, veel gewerkt en man al ruim een maand van huis (werk), dus ik kan er echt even geen gekke dingen bij hebben...
:sorry:

Snap je volkomen.. mijn 2 jochies hebben deze week vakantie en tot nu toe is elke dag voor mijn vrouw en ik zeer tot extreem pittig :juggle:
Ik hou zielsveel van ze maar zou ze soms met alle gemak achter het behang willen plakken ;)
Dagelijks meerdere malen..

Strekte :daisy:

Hier precies hetzelfde hoor. Kunnen wel een topic maken voor ouders met stress :D ;)
 
Kan je nagaan, wij waren tuis met z,n 10 nen.

2 ouders 9 KINDEREN, 2 x een oorlog.

Zouden die een stress gehad hebben?
 
Bertus zei:
Kan je nagaan, wij waren tuis met z,n 10 nen.

2 ouders 8 KINDEREN, 2 x een oorlog.

Zouden die een stress gehad hebben?
Verbaasd mij ook hoor.. mijn moeder kwam uit een nest van 15.
Maar destijds had men wel een heel ander idee over opvoeding met name.
Vrij streng en strak.. en hoe strakker je het grut houdt.. hoe meer het in het gareel loopt ;)
 
kellemes zei:
Bertus zei:
Kan je nagaan, wij waren tuis met z,n 10 nen.

2 ouders 8 KINDEREN, 2 x een oorlog.

Zouden die een stress gehad hebben?
Verbaasd mij ook hoor.. mijn moeder kwam uit een nest van 15.
Maar destijds had men wel een heel ander idee over opvoeding met name.
Vrij streng en strak.. en hoe strakker je het grut houdt.. hoe meer het in het gareel loopt ;)

Dat is zeker, hoewel het bij ons toch wel goed ging ,allemaal.
De ouderen vangen de jongere op,he.
 
Ik heb die wormpjes ook gehad in mijn nanocube.
Ik heb er toen een groepje Rasbora Maculata ingezet. Ik had ergens gelezen dat zij die wormpjes ook aten.
Sindsdien heb ik ze niet meer gezien.
Een nadeel, ze eten volgens mij ook zeer jonge garnalen, want de populatie vermeerderde haast niet meer.
Ik heb ze er nu weer uitgehaald, en heb weer heel veel babygarnalen nu. Maar heb nog geen wormpjes gezien.
 
Het klopt dat de Rasboras ook kleine garries eten.
Zelf zou ik eerst een Flubenolkuur inzetten als het niet minder wordt. Daar kunnen eventuele garnalen prima tegen.
 

Terug
Bovenaan