Heel veel kleine witte kruipende draadjes...


M

Mir81

Guest
Er kruipen tientallen, zo niet honderden kleine witte draadjes over de ramen... Dit is begonnen sinds ik broccoli gevoerd het, voor het eerst, aan de slakjes.
Wat is het, hoe krijg ik het weg en kan het kwaad?
 
Mir81 zei:
Er kruipen tientallen, zo niet honderden kleine witte draadjes over de ramen... Dit is begonnen sinds ik broccoli gevoerd het, voor het eerst, aan de slakjes.
Wat is het, hoe krijg ik het weg en kan het kwaad?

Aan de buiten of de binnenkant?
 
KCW41WZTA8D2phg0YUqoCnDVzx5e0D33.jpeg
 
En die kruipen als mini rupsjes/wormpjes over het raam. Ik vind het eigenlijk niet zo grappig,ik hoop echt dat ik dit weer weg kan krijgen...
 
Is dit van de ene op de andere dag ontstaan dan??
Lijken me geen planaria en opstartwormen zwemmen ook in het water.
 
Bij hydra zie je de tentakels wel goed lijkt mij en die zie ik niet echt. ook kruipen die niet zoals Bertus al zegt.
 
Mir81 zei:
En die kruipen als mini rupsjes/wormpjes over het raam. Ik vind het eigenlijk niet zo grappig,ik hoop echt dat ik dit weer weg kan krijgen...

Ze zwemmen niet, als slangetjes?
 
Voornamelijk op de ruit, zwemmen niet, drijven er ook wel wat in de stroom. Is verder niks veranderd in de bak. Ben 1 nachtje weg geweest en tref dit aan bij thuiskomt, dit was gisterochtend echt niet. Ik heb geen vergrootglas, maar ze zijn wit, ongeveer een halve centimeter.
 
Gepubliceerd op 16 mrt. 2012


Planaria are flatworms and members of the Platyhelminthes phylum.

Planaria are often found in aquariums with uneaten food. The planaria won't hurt the fish, but they are a symptom of too much gravel
 
Lijkt erop Bertus, maar deze bewegen veel meer. Verplaatsen de voorkant van hun lijf en trekken de achterkant erachteraan. Ik vind het niet grappig... :help:
 
Denk ik toch aan opstartwormpjes, door teveel voer.
maak de bodem eens schoon.

OPstartwormpjes gaan vanzelf weer de bodem in.
 
https://www.youtube.com/watch?v=saU7S2ybskw

Als ik dit zie lijkt het er echt niet op.

Maar bodem schoonmaken, als in alles eruit??? :S

Hoe ga ik dat doen??? Ik wilde vrijdag wel wat veranderen, maar zo rigoureus... Moet ik dan ook al het water verversen en dus opnieuw opstarten??? Ik zou volgende week m'n garnalen ophalen, die heb ik besteld? Als er 1 in het water blijft zitten komt het toch zo weer terug?

;(
 
Als het wormen zijn zal Flubenol denk ik helpen en dat schaadt garnalen verder niet.

Als ze niet zwemmen dan geen opstartworm denk ik en voor planaria vind ik ze erg dun.
 
Eten de garnalen die wormen toevallig ook? En ik kan dus veilig voor plant en dier (slakken zijn nu de enige bewoners, garnalen komen morgen) Flubanol toevoegen?
 
Tenzij het planaria of hydra is gaat Flubenol niet helpen bij mijn weten..
Planaria is het niet.. die zijn iets dikker, en de driehoek-kop is duidelijk herkenbaar. Hydra heb ik zelf nooit gehad dus daar kan ik niets over zeggen.

Zou mooi zijn als je een paar van die wormpjes op een schoteltje legt, en dan een foto/video maakt.
 
En garnalen eten geen wormen nee ;)

Komt op mij wel over als opstartwormpjes inderdaad, het enige wat me zo verbaasd is dat het er errug veel zijn, zo veel heb ik bij elkaar nog nooit gezien.
 
kellemes zei:
Zou mooi zijn als je een paar van die wormpjes op een schoteltje legt, en dan een foto/video maakt.
Ik heb hier morgen eind van de dag pas tijd voor. Gaat vanavond niet meer lukken, veel te weinig licht vrees ik...

Hoe snel moet je dit aanpakken? Ik moet natuurlijk toevallig komende twee dagen werken...
 
Filmpje zou ik willen maken, maar kan alleen met mijn fototoestel en is al een heel drama om daar fatsoenlijk af te halen, laat staan online te zetten...
 
Niet panieken ;)
Al zou het Planaria zijn dan kun je die met een wormenvalletje in 1 nacht fiks uitdunnen en daarna met Flubenol behandelen.
Garnalen kunnen daar prima tegen (nogmaals.. slakken niet).

Vaak heeft een overvloed van wormen te maken met teveel voedsel in de bak, dus je moet je voeding en onderhoud even onder de loep nemen misschien.
 
Maar er zitten in ieder geval 4 slakken in de bak, moeten die er dan (tijdelijk) uit??? Waar ga ik die laten???
 
Ja, kunnen pas terug als flubenol eruit is gefilterd, uiteindelijk met kool.
Met trouwens als risico dat de wormen weer terugkomen, aangezien die graag gebruik maken van slakken als 'host' ;)
Maar dat zie je dan wel weer..
 
kellemes zei:
Niet panieken ;)
Al zou het Planaria zijn dan kun je die met een wormenvalletje in 1 nacht fiks uitdunnen en daarna met Flubenol behandelen.
Garnalen kunnen daar prima tegen (nogmaals.. slakken niet).

Vaak heeft een overvloed van wormen te maken met teveel voedsel in de bak, dus je moet je voeding en onderhoud even onder de loep nemen misschien.
Ik heb ze gevoerd om te voorkomen dat ze teveel van de plante zouden snoepen... Nooit geweten dat dit ook nog kon.
 

Terug
Bovenaan