Heel heel erg black water... Jdjfish


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
IMG20220623214758.jpg

Verzonken wortels met vergane bladeren op de bodem ... Lijkt vast wel op een biotoop ergens in de wereld haha nu nog bewoners ... Zoek eigenlijk een nano scholen visje dit bakje is ongveer 35 liter
 
Laatst bewerkt:
Mooi! Wat zijn de maten? Die bepalen welke vissen en of er wel vissen inpassen.
 
Misschien met iets meer structuur; Parosphromenus sp?
 
Ja dat lampje had ik gespot :) Hartstikke leuk toch om zo bezig te zijn, ook met dat palmblad.
Maar hoe reageert bezoek nou op dat bruine water? Snappen ze het begrip 'black water' als je het uitlegt aan ze?
 

Ja dat lampje had ik gespot :) Hartstikke leuk toch om zo bezig te zijn, ook met dat palmblad.
Maar hoe reageert bezoek nou op dat bruine water? Snappen ze het begrip 'black water' als je het uitlegt aan ze?
Zeker ik zeg altijd denk je eens de donkere rivieren diep in de jungle in... Dan komen ze vaak een heel eind.
 
Echt super mooi!!! Zou er zo een willen hebben. Liefst 1 maatje groter, mooie kortvinnige betta erin en klaar :x
 
Iemand die interessante bewoners kan bedenken ? Gelieve geen garnalen .
 
Nog even aan het stoeien geweest...
Op de bodem klein beetje crypto toegevoegd... En hout beter geplaatst..

Nog steeds geen bewoners bak draait al een maand🤣
Screenshot_2022-08-31-20-46-20-29_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
dit bakje is echt perfect voor een koppel parosphromenus mits je niet alleen zwart maar ook zacht water hebt. (kraantjes water voldoet echt niet)
een koppel kleine betta als betta rutilans, betta hendra, betta peresphone, betta channoides, betta albimarignata, betta coccina etc is ook perfect, maar wederom osmose oid is een must.

of een killi aphyosemion soorten e.d. zijn wat gemakkelijker kwa waterwaarden. en hebben geen verwarming nodig.
 
Klein maar fijn zeggen ze wel. Vind het heel mooi en sfeervol, erg goed gelukt.
 
Vaak vind ik het jammer dat je vaak weinig begroeiing in zulke bakken hebt maar tegelijkertijd vind ik ze vaak toch ook wel erg gaaf. Zit ook nog te twijfelen om dit ooit een keer te gaan doen, maar dan met een rio240 of iets dergelijks. Bij dit soort bakken is inderdaad de verlichting vaak de sfeermaker en komen kleuren van sommige vissen echt heel mooi uit. Heb je verder nog wat met je water gedaan eigenlijk?

Gr
Stefan
 
Wat een cool bakje !

Ik voel dat ik nog een derde bak zal moeten opzetten…;)
 
Vaak vind ik het jammer dat je vaak weinig begroeiing in zulke bakken hebt maar tegelijkertijd vind ik ze vaak toch ook wel erg gaaf. Zit ook nog te twijfelen om dit ooit een keer te gaan doen, maar dan met een rio240 of iets dergelijks. Bij dit soort bakken is inderdaad de verlichting vaak de sfeermaker en komen kleuren van sommige vissen echt heel mooi uit. Heb je verder nog wat met je water gedaan eigenlijk?

Gr
Stefan
Precies wat je zegt kleuren komen juist prachtig uit door de gedempte verlichting. en door de donkere sfeer van de bak, kleuren de vissen prachtig. In dit bakje specifiek knallen nu de blauwe oogjes er echt enorm uit. Verder niks met het water gedaan is alleen licht bruin door de bladeren.
 
Ben het helemaal met TS eens, echter IK zou toch Purigen gebruiken juist om het water iets minder donker te krijgen, let wel, ik bedoel hier om het HELDER (= zonder zweefvuil) te krijgen maar nog steeds lekker bruinig, het weinige licht is dan nog sprankelender!! De details spreken dan juist veel meer.
 

Terug
Bovenaan