Heeft mijn betta waterzucht ?


Het heeft niet zo veel zin om nu zomaar iets van medicatie toe te voegen. Dat heeft alleen zin als je weet wat je moet behandelen, en als je vis iets mankeert wat te behandelen is.
Een medicatiekuur is erg belastend voor je vis. Als je zoiets aan je vis geeft 'op goed geluk' kan het zelfs zo zijn dat je vis er zwakker/zieker door wordt.

Ik sluit me verder aan bij de post van @Aqua<3. Het beste wat je nu kunt doen, is zorgen dat je water gezond is, goed eten, en proberen een rustige leefsituatie voor de vis in te richten.
Oke hartstikke bedankt voor uw hulp !
 
Ik voerde mijn vissen eerst met korrels maar echt sins 3 dagen overgegaan op gevarieerd diepvries voer.

Me betta's hebben 3 plekken waar ze altijd zitten snachts en ze kunnen ook nog op 1 plant maar dan doen ze meestal overdag.
Dat is goed om te horen. Diepvriesvoer is zeker goed voor je vissen dus ik zou daar mee doorgaan en hopen dat ze aansterkt.
Als dat niet gebeurt zou het ook heel goed ouderdom kunnen zijn.
 
Dat is goed om te horen. Diepvriesvoer is zeker goed voor je vissen dus ik zou daar mee doorgaan en hopen dat ze aansterkt.
Als dat niet gebeurt zou het ook heel goed ouderdom kunnen zijn.
Oke hartstikke bedankt voor al je hulp!
 
Vind visje er goed uitzien maar ik ben ook geen Betta kenner. Heb ook wel eens gelezen dat ze zich goed vol kunnen vreten (te vol).

De kieuwen horen goed rood te zijn van binnen. Dat betekend goede doorbloeding.

De 20 liter met alles wat eet, poept is een probleem. Veel grote hoeveelheden (relatief gezien;)) vers water beetje op temperatuur houden. Geen ijskoud vers water. In oud water zit niets van nut alleen maar ellende. Ook ziekte ellende. Algen die door vers water worden getriggerd lijkt me sterk maar ook van algen heb ik weinig verstand. Algen niet mooi maar worden geen vissen ziek van zolang het geen blauw alg is.

Filter met beleid schoon maken. Zeker niet helemaal in 1x alles schoon maken.
 
Vind visje er goed uitzien maar ik ben ook geen Betta kenner. Heb ook wel eens gelezen dat ze zich goed vol kunnen vreten (te vol).

De kieuwen horen goed rood te zijn van binnen. Dat betekend goede doorbloeding.

De 20 liter met alles wat eet, poept is een probleem. Veel grote hoeveelheden (relatief gezien;)) vers water beetje op temperatuur houden. Geen ijskoud vers water. In oud water zit niets van nut alleen maar ellende. Ook ziekte ellende. Algen die door vers water worden getriggerd lijkt me sterk maar ook van algen heb ik weinig verstand. Algen niet mooi maar worden geen vissen ziek van zolang het geen blauw alg is.

Filter met beleid schoon maken. Zeker niet helemaal in 1x alles schoon maken.
Vind visje er goed uitzien maar ik ben ook geen Betta kenner. Heb ook wel eens gelezen dat ze zich goed vol kunnen vreten (te vol).

De kieuwen horen goed rood te zijn van binnen. Dat betekend goede doorbloeding.

De 20 liter met alles wat eet, poept is een probleem. Veel grote hoeveelheden (relatief gezien;)) vers water beetje op temperatuur houden. Geen ijskoud vers water. In oud water zit niets van nut alleen maar ellende. Ook ziekte ellende. Algen die door vers water worden getriggerd lijkt me sterk maar ook van algen heb ik weinig verstand. Algen niet mooi maar worden geen vissen ziek van zolang het geen blauw alg is.

Filter met beleid schoon maken. Zeker niet helemaal in 1x alles schoon maken
Bedankt!
Dit gaat zeker goed komen .
 

Terug
Bovenaan