heb ik hier te maken met een mannetje of vrouwtje?


rick.v

Member
Lid geworden
30 augustus 2020
Berichten
14
Leeftijd
21
Locatie
den bosch
ik heb een koppeltje wildvang german blue rams in mijn 80L bak zitten, hier is laatst (als het goed is) een vrouwtje bij gekomen.
nu valt het me op dat die nieuwe heel aggresief reageert op het andere vrouwtje maar ook naar het mannetje (meer alsof de nieuwe het oude mannetje weg wil hebben en af en toe alsof ze wil paren).
nu vroeg ik me af of dat het wel een vrouwtje is omdat ik zelf persoonlijk vind dat die nieuwe meer weg heeft van een mannetje.

ik heb in de bijlage een foto van de vis toegevoegd, hopelijk kan een van jullie me verder helpen!!

vis man of vrouw.jpg
 
Het lijkt me een vrouw maar ik ben geen expert dus wacht de andere leden ook even af.
 
Het lijkt me een vrouw maar ik ben geen expert dus wacht de andere leden ook even af.
Ik ben het daar ook met eens , een vrouwtje , dit mede door de rondere lichaamsbouw , maar ik zou ook een ander lid afwachten , puur omdat ik mijn conclusie trek op ervaring en ik heb enkel en alleen ervaring met de nakweek doorgefokte broodvis ramirezi uit de lfs šŸ˜‚
 
het nieuwe "vrouwtje" is wel na kweek, alleen het koppeltje dat er al in zat is wild vang.

ik moet eerlijk zeggen dat jouw mannetje toch verdomd veel op mijn "vrouwtje" lijkt......
Kan je toevallig de foto duidelijker nemen ? In geval met flits ? Zie je een eileider onderaan de kuit ?
 

Kan je toevallig de foto duidelijker nemen ? In geval met flits ? Zie je een eileider onderaan de kuit ?
IMG_5728.jpg
IMG_5730.jpg
IMG_5731.jpg


ik hoop dat je hier iets aan hebt
 
Rondere vorm , geen voorste verlengde vinnen , blauwe stippen in zwarte vlek , niet duidelijk zichtbare eileider en geen duidelijk zichtbare roze buik , door de zoveelste nakweek zijn bepaalde sexkenmerken niet meer relevant ... ik twijfel hierbij te sterk , even afwachten tot een lid met meer ervaring dit bekijkt , maar de foto's zijn zeker een meerwaarde , mooi duidelijk
 
Ik heb meer op de rugvin gelet en vooraan heeft deze niet echt verlengde antennes.
 
Ik heb meer op de rugvin gelet en vooraan heeft deze niet echt verlengde antennes.
Daar kijk ik normaal ook naar , maar mijn recentste koppel heefd de man dat ook niet meer , ik denk dat we een nieuwe fase van de doorgekweekte ram ondertussen al zien , zonde
 
Rondere vorm , geen voorste verlengde vinnen , blauwe stippen in zwarte vlek , niet duidelijk zichtbare eileider en geen duidelijk zichtbare roze buik , door de zoveelste nakweek zijn bepaalde sexkenmerken niet meer relevant ... ik twijfel hierbij te sterk , even afwachten tot een lid met meer ervaring dit bekijkt , maar de foto's zijn zeker een meerwaarde , mooi duidelijk
het wildvang vrouwtje dat ik heb heeft nog wel alle kenmerken, daarom twijfel ik ook zo erg of dit wel echt een vrouwtje is.......
 
Daar kijk ik normaal ook naar , maar mijn recentste koppel heefd de man dat ook niet meer , ik denk dat we een nieuwe fase van de doorgekweekte ram ondertussen al zien , zonde
Nou als dit zo doorgaat dan kunnen de mannen straks ook nog eitjes leggen:DD:DD ;)
 

Terug
Bovenaan