Hangplanten aan plafon boven aquarium in ?


V

Vinz

Guest
Hallo

Ik vraag me af of iemand hier iets meer van weet ik heb ooit bij iemand hangplanten aan het plafon zien hangen boven een aquarium en die planten hingen ook een stuk in het aquarium heel tof

Met welke planten zou dit kunnen ??
 
Epipremnum aureum, heb ik ook wel eens onder wat zien groeien, maar of die dat lang volhoudt op die manier weet ik niet.

Houd er rekening mee dat planten overtollig water kwijt moeten kunnen via drainage gaten onder in de pot en dat je de planten heel lastig water kunt geven. Je zult ze steeds af moeten pakken om goed water te geven. Aangezien potgrond mest (zelfs BIO potgrond) en vervuiling (let op RHP keurmerk) kan bevatten wil je het water dat je teveel geeft niet in je aquarium hebben. Uiteindelijk zul je de planten ook zelf mest moeten geven (ik geef planten enkel aquariumwater, hanteer EI methode).

Er is ook BIO potgrond die compost bevat en ook dat wil je niet in het aquariumwater.
 
Epipremnum aureum, heb ik ook wel eens onder wat zien groeien, maar of die dat lang volhoudt op die manier weet ik niet.

Houd er rekening mee dat planten overtollig water kwijt moeten kunnen via drainage gaten onder in de pot en dat je de planten heel lastig water kunt geven. Je zult ze steeds af moeten pakken om goed water te geven. Aangezien potgrond mest (zelfs BIO potgrond) en vervuiling (let op RHP keurmerk) kan bevatten wil je het water dat je teveel geeft niet in je aquarium hebben. Uiteindelijk zul je de planten ook zelf mest moeten geven (ik geef planten enkel aquariumwater, hanteer EI methode).

Er is ook BIO potgrond die compost bevat en ook dat wil je niet in het aquariumwater.


Ik weet niet of wij het zelfde voor ons zien die mensen hadden aan het plafon een ketting met mandje er aan hangen daar een plant in die erover heen hing het aquarium in een stukje. Dus kwa onderhoudt hoef je de planten alleen water te geven en zal nooit iets in het aquarium kunnen lekken
 
Ik weet niet of wij het zelfde voor ons zien die mensen hadden aan het plafon een ketting met mandje er aan hangen daar een plant in die erover heen hing het aquarium in een stukje. Dus kwa onderhoudt hoef je de planten alleen water te geven en zal nooit iets in het aquarium kunnen lekken


Dit idee bedoel je?

2017-08-08-21-28-59-jpg.jpg
 
Ik weet niet of wij het zelfde voor ons zien die mensen hadden aan het plafon een ketting met mandje er aan hangen daar een plant in die erover heen hing het aquarium in een stukje. Dus kwa onderhoudt hoef je de planten alleen water te geven en zal nooit iets in het aquarium kunnen lekken
Dus als je teveel water geeft staat de plant met de voeten in het water, er zijn maar weinig planten die dat op prijs stellen.
 
Die richting op ja ik volgde een meid op instagram die oranda/ranchus had en zij had volgens mij een plant met kleine ronde bladjes boven der bak zo het water in hangen was heel mooi
 
Dus als je teveel water geeft staat de plant met de voeten in het water, er zijn maar weinig planten die dat op prijs stellen.
Lijkt me stug dat mensen hangplanten normaal in hun huis kamer hebben hangen waar het overtollig water op hun vloer laten druppelen...
 
Er bestaat zoiets als uit laten druppelen in de gootsteen of douchebak, mensen zijn creatief weet je? :)

Je kunt ook een 'om-pot gebruiken, die vangt overtollig water op, en kun je daarna leeg gieten.
Kamerplanten op de grond houden ook meestal niet van natte voeten. Die zet men toch ook in een sierpot of met een schotel eronder?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb der gevonden dit zou ik ook wel willen doen welke plant is dit die er in hangt

Screenshot_20180814-114121_Instagram.jpg
 
Rechts Epiprenum aureum.

Tegenwoordig zijn er nog wat bontere soorten op de markt. Marble Queen en N'joy. Moeite waard om naar te kijken, mits de plant voldoende licht krijgt blijft deze bont, anders wordt het blad eenkleurig groen.
 
Het staat er nu zo bij dus nog beetje kaal
Wil er ook 3 mooie kiezels maasstenen er in leggen dat het over komt als een strak moderne bak

15342404670717321063510277586038.jpg
 
:smitten::smitten:wat een mooie vissen :smitten::smitten:

Ziet er allemaal strak en schoon uit. Die sprietenplanten zijn dat vallisnera? Grondelen ze die niet los of heb je dat verankerd op een of andere crea manier?

Inderdaad die rechtse hangplant. Uit pot halen, aarde eraf spoelen en dan worteltjes erin hangen. Neemt veel NO3 op. plant en wortels groeit als kool.
 
Als je een open bak hebt dan kan je wel zoiets moois in huis hebben maar bij een gesloten bak is dat niet het geval denk ik.
 
:smitten::smitten:wat een mooie vissen :smitten::smitten:

Ziet er allemaal strak en schoon uit. Die sprietenplanten zijn dat vallisnera? Grondelen ze die niet los of heb je dat verankerd op een of andere crea manier?

Inderdaad die rechtse hangplant. Uit pot halen, aarde eraf spoelen en dan worteltjes erin hangen. Neemt veel NO3 op. plant en wortels groeit als kool.

Nee dit zijn nh lelies onder me zwarte grind heb ik filterzand de vissen laten deze planten met rust en zit ook wel erg stevig
 
Ik heb het ooit al eens gevraagd hier maar ben het vergeten. is dat de correcte benaming van die plant nh lelies :S
 

Terug
Bovenaan