Handig om achter-de-hand te hebben voor Sluiers?


K

Katy707

Guest
Is het handig om medicijnen voor Sluiers achter de hand te hebben voor het geval dat?

Zo ja, welke en waarom?

Zo nee,... waarom niet?
 
Het is wat je zelf prefereert natuurlijk maar ik heb echt een medicijnkast in huis met alle middeltjes zodat ik dit op elk moment ter beschikking heb.
Antibiotica, diverse ontwormingsmiddelen, wondontsmetting, algehele ontsmetting, propolis, breedbandmiddelen en natuurlijk zouttabletten.
 
Iets als zout is wel handig om in huis te hebben, gewoon voor het geval dat. Vaak heb ik ook wel sabbactisun in huis of iets tegen bacteriele infecties.

Voor de rest heb ik zoiets van: je kan wel een hele reeks medicatie
in huis halen, maar de kans is aanwezig dat je het (meeste) voor niks
koopt. Het blijft een tijd ongebruikt in de kast staan en daarna kan je het weggooien vanwege de houdbaarheidsdatum.

Ik zou het gewoon bij de handige dingen als zout enz. houden. Ow en wellicht een middel tegen witte stip misschien. Heb er zelf nog nooit last van gehad bij mn sluiers, maar het is iets wat zo ineens op kan komen en waar je snel weer vanaf wilt.

De meeste winkels zijn 5 a 6 dagen per week geopend, als jij er zondag achter komt dat je vissen wormen hebben of een andere parasiet, dan redden je vissen het over het algemeen wel tot maandag (of je moet er echt wel gruwelijk laat achter komen dat je vissen ergens last van hebben...)
 
Meeste medicatie is toch al snel een paar jaar houdbaar en ik vindt het gewoon een fijn idee. Ik kan niet zomaar elke dag langs de aquariumwinkel gaan en dan nog heb je niet altijd de middelen (merk) die je wilt hebben.

Sabbactisun en Parazoryne heb ik ook altijd in huis, goed spul.
 
Welk merk medicijnen en welke soort is handig om te hebben?

Colombo Bactyfec, bijvoorbeeld?

En wat voor zout?
Vijverzout?
Of die van Colombo speciaal voor goudvissen?
 
Het enige wat je echt in huis moet hebben is zout.

De overige middeltjes ben je als het goed is echt niet of zeer zeer zeer incidenteel nodig. Ben je dat soort middeltjes vaak nodig zal ie je echt achter je oren moeten krabben wat er nou fout gaat
 
Symbas Story zei:
Het enige wat je echt in huis moet hebben is zout.

De overige middeltjes ben je als het goed is echt niet of zeer zeer zeer incidenteel nodig. Ben je dat soort middeltjes vaak nodig zal ie je echt achter je oren moeten krabben wat er nou fout gaat

Wat voor zout moet ik hebben dan?
 
Ik gebruik jodiumvrij zout van AH basic (voorheen Euroshopper). Werkt prima.
 
Jones zei:
Ik gebruik jodiumvrij zout van AH basic (voorheen Euroshopper). Werkt prima.

Heb je een foto van de verpakking?
Dan weet ik zeker dat ik de goede mee neem :)

Wat is de dosering?
 
Bedankt.

Ik vraag het dan wel op het forum, mocht het ooit nodig zijn.

Heb ook een adresje gevonden waar ze eventuele kweken of microscopische onderzoeken kunnen doen ( afstrijkje).

Dus dat zit ook al wel goed :)
 

Terug
Bovenaan