Hallo!


J

Jiri

Guest
Goedenavond!

Ik ben Jiri. Nieuw op dit forum en een newby in het aquariumwezen.

Ik ben zoals velen begonnen met een klein aquarium 3 jaar geleden (nano) en wilde toch weer wat groters.
Daarna een 54 liter starter aquarium en sinds 6 weken een "echt" aquarium gebouwd.
Ben er zelf best trots op!

Nu sluit ik me op dit forum aan omdat ik af en toe best wel advies en nodig heb!
20180219_200208.jpg
20180219_200213.jpg
20180219_200208.jpg


Ik hoop dat iedereen me goed kan helpen hier!
20180219_200217.jpg
 
Er zwemt nu alleen een koppeltje dwerg gouramis in. Rustig aan opbouwen. Ik ga volgende maand een groepje pseudomugil paskai halen en daarna een harempje pauwooggrondels.
Trouwens ook nog een schoonmaak ploeg aan sulawesii slakken en japonica garnalen
 
Welkom mooie bak! Ik zou als ik jou was een foto album aanmaken hier op het forum:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jiri
Check wel nog even of de sulawesi slakken passen bij de rest.
Ze hebben het b.v. graag warm.
27 graden is een prima temperatuur voor ze.

Denk dat zebra slakken beter passen of appels.
 
Check wel nog even of de sulawesi slakken passen bij de rest.
Ze hebben het b.v. graag warm.
27 graden is een prima temperatuur voor ze.

Denk dat zebra slakken beter passen of appels.

Ik heb de zebra's er inderdaad inzitten. De tylomelania sp's heb ik erin. Had de info ontvangen dat deze vanaf 25 graden gehouden konden worden. Heb ze al een goed jaar in mijn oude aquarium op die temp zitten namelijk. Waarin merk ik dat dit de diertjes te kort komt. Anders ga ik even een ander huisje zoeken voor ze. Wil niet dat ze er last van hebben.
 
Nee ik heb nog geen jonge slakken mogen ervaren. Ze zijn wel heel actief en zie geen afwijkend gedrag. Ik lees dit op crusta hobby

Waterwaarden:
De watertemperaturen in de meren en veel rivieren ligt tussen de 22°C en 31°C. Bij temperaturen onder de 25°C schijnen sommige soorten minder actief te worden of komen zelfs niet uit de schelp.

Er staat inderdaad ook dat ze op 27 graden leven
 

Terug
Bovenaan