Hallo visvriendjes!


D

Denise4

Guest
Ik volg dit forum nu al geruime tijd en het enige wat ik erover kan zeggen is; ge-wel-dig! Heerlijk om te zien met hoeveel passie onze geliefde zorg voor welk visje dan ook uitgevoerd wordt! Ikzelf ben al van kinds af aan bijna geobsedeerd gewoon van alles wat maar met water en visjes en plantjes te maken heeft. 10 jaar geleden alweer heb ik het grote geluk gehad om over een groot aquarium te kunnen beschikken, geheel computer gestuurd en gevuld met o.a. 2 discus koppels. Hun nakomelingen hebben niet alleen mij, maar ook andere mensen erg blij mogen maken. Helaas kwam aan die periode een abrupt eind en het enige wat ik vanaf toen heb gedaan is afwachten tot er weer een gunstige tijd zou aanbreken om weer een mooi waterutopia op te gaan starten. Dat moment brak eindelijk zo ongeveer 4 maanden geleden aan; een unieke kans op een uniek aquarium; een bullet head aquarium (1.10x40x50). Ik zal bij voorbaat al aangeven dat er vanaf dat moment alleen naar de bak zelf gekeken werd en dus vooral niet naar de eventuele technische aspecten. Ik was immers dik verwend geweest met een vorig aquarium, welke gewoon werkelijk uit een folder had kunnen komen ;-). Deels ook omdat ik mij toen elk benodigd onderdeel kon veroorloven. Deze keer ging ik er (achteraf behoorlijk dom) geheel vanuit dat ik en de nieuwe visjes het prima voor elkaar zouden gaan krijgen met weliswaar iets minder aan techniek, maar wel in een bullet head aqaurium. Echt een prachtige bak, maar ik geloof eerlijk gezegd meer voor het mensjes oog, dan voor het echte welzijn van de bewoners. Enige wat ik aan "techniek" gebruik is
Mijn verhaal gaat te lang worden zo ben ik bang; sorry daarvoor ;-). Ik ben nogal lang van stof met het uitleggen van het 1 en ander soms......maar ik wil eigenlijk alleen maar het allerbeste voor mijn huidig visbestand, welke ik absoluut te snel en te ondoordacht binnen heb gehaald. Daarom ook mijn aanmelding op dit forum. Mijn visbestand bestaat nu uit 4 maanvissen ( 2 marmer maanvissen, 1 koi maanvis en 1 maanvis goud) en een koppeltje apistogramma macmasteri wildvang, waarvan nu 6 nakomelingen ( allemaal man) erg groot beginnen te worden.
Deze hevig vechtende combi (de macmasteri mannen), samen met sowieso al 2 maanvissen welke het totaal niet kunnen vinden met de andere manen, geeft teveel stress voor alles wat er nog maar rond zwemt.
Kans bestaat dat ik dit gedeelte van het forum nu helemaal verkeerd gebruik; maar ik hoop alleen maar dat ik op deze manier iemand kan vinden die wellicht vreselijk blij zou zijn met een paar ontzettend mooie macmasteri mannen, afkomstig van wildvang ouders. Ik kan ze, hoe graag ik het ook zou willen, in deze huidige omstandigheden niet de juiste leegomgeving bieden.
Alle (terechte) kritiek is welkom, maar geloof me als ik zeg dat ik het op mijn manier alleen maar enorm goed bedoeld heb voor alle vissen. Lastig ook voor mij nu om foto's te plaatsen....zoek de nepplanten ;-), maar nogmaals, de bedoelingen waren meer dan goed en ik hoop nu alleen maar dat ik via deze weg iemand kan vinden die de macmasteri's (en wellicht ook 2 maanvissen) wel een waardig huis kan en wil bieden. En tja; gezien het formaat van dit aquarium (vooral hoogte) naast mijn eigen te korte lengte....zou ik dit aquarium best willen ruilen voor in ieder geval een aquarium alwaar ik minimaal 2 maanvissen (een koppeltje) en kleine school aan bijvissen zou kunnen houden.
Excuses voor mijn sowieso te lange verhaal, maar ook voor het te weinig aan het echte "know how".....ik heb dit niet goed aangepakt en vind het vreselijk dat dit erg mooie (doch gezonde!!) visbestand daar onder komt te lijden.
In ieder geval wel alvast erg bedankt voor het lezen ;-) !!

$_86.JPG
IMG_20171122_194202725.jpg
IMG_20171203_181913741.jpg
IMG_20171214_155127888.jpg
IMG_20171214_165355937.jpg
IMG_20171216_114559280.jpg
IMG_20171216_114603933.jpg
IMG_20180105_184804.jpg
IMG_20180105_204127.jpg
 
Welkom !

Lang van stof om iets uit te leggen ? Gefeliciteerd met deze gave en ik kan er over mee praten :D
 
Hahaha, ja Edje555 geloof me; het kan soms gewoon ook erg vermoeiend voor mezelf zijn :c.
Bedankt iedereen voor de welkom berichtjes!
Ik ga straks eerst de waterwaardes laten testen en een beetje afhankelijk van de uitkomst...een plan opzetten (kan dus ook een erg langdurig proces zijn ;-) ), om toch de macmasteri's een tijdelijk ander onderkomen te geven.
Het vrouwtje wordt nu echt vreselijk opgejaagd en als de mannen daar even klaar mee zijn, gaan ze elkaar maar het leven zuur maken. De doezelende maanvissen krijgen zo ook steeds een hartverzakking als dat jonge, opgeschoten
spul weer voor de zoveelste keer voorbij komt sjezen. Gaat nog een hele onderneming worden om alleen dat groepje met zo weinig mogelijk stress eruit te krijgen; vooral ook als je ietwat te korte armpjes hebt ;).
Ik houd jullie op de hoogte. Ik wens jullie allen een hele visfijne dag toe:regen:
 
Welkom. Qua diepte van het aquarium zou ik afwegen hoe veel tijd je wint met een iets minder diep aquarium vs. het plezier van een mooi groot aquarium. Ik zelf heb ook een paar kleinere bakjes, maar ik denk dat een groot (show)aquarium toch exponentieel meer plezier geeft.
 
Welkom op het forum.
Je lange verhaal heb ik helemaal gelezen hoor.
Ik hoop dat de kenners hier je kunnen helpen.
 

Terug
Bovenaan