Hallo Rob hier uit Almere


Rob0860

Member
Lid geworden
16 januari 2006
Berichten
20
Locatie
Almere
Hallo, al wat jaren lid van dit forum, maar nu weer actueel omdat ik toch weer iets wil opstarten.
Het gaat een Dennerle Scapers cude van 55 liter worden, ik wil deze compleet kopen incl buitenfilter.(dus de set)
Met Co2 en Led met controler en Bodem/water verwarming van Dennerle.

Echter winkels bezoeken levert een flink verschil van inzicht op.
De ene zegt, je moet een ander filter nemen, de volgende zegt als je de bak vol met planten wil doen een extra stromings pomp, de ander zegt geen bodem verwarming? uhuh als je voedingsbodem/zand bodem aanzienlijk is heeft u dan nog nooit gehoord van koude voeten voor de planten?
Dan de Co2, die willen ze me aansmeren van de 600 serie

Dus dan maar eens hier de vraag(en) stellen
Wie heeft er ervaring mee en kan me verder op weg helpen.
Bvd
gr Rob
 
Hey Rob das wel een lange tijd van afwezigheid succes met je bak zou ik zeggen.
 
Misschien heb je wat meer info van je bak en een foto. Ik zou geen voedingsbodem nemen maar eventueel met voedingsbollen bij de wortels werken. Of je filter voldoende is kan ik zo niet bepalen.
Als je echt wil scapen en wat meer licht gebruikt dan is co2 vaak wel wenselijk. Ook moet dan de andere voeding voldoende voorhanden zijn.
 
Meer info van de bak heb ik niet omdat ik die nog dien aan te schaffen, dat heb ik vermeld.
Dus een Dennerle scapers cube 55 liter, compleet.
Ander filter?
Ander licht?
Extra stromingspomp? (omdat er veel planten in komen)
Co2, welke is slim de 600 van Dennerle?
Bodemverwarming?
 
O, ja John, dit was mijn zeebak, zie plaatje

aqua2.jpg


Rob aqua.jpg
 
Lastig Rob, e.e.a. zal afhangen wat voor inrichting je wenst en de soort vissen die daarbij horen, dat zal dus ook de filtermaat en de co2 van afhangen.

Edit,
Beste zeebak had je daar :thumbs:
 
Oei wat dubbele berichten, hoe haal ik die weg?
O, al weg, dank. Ja was een bak van ruim 2000 liter, 6 jaar gestaan
 
Voor aanpassingen heb je een periode van 20 minuten en daarna kun je ons dat verzoeken middels de meldknop onder je post.
 

Terug
Bovenaan