Hallo leden van aquaforum ik heb een aquarium bestelt van 120cm


dus 4 weken wachten voor de vissen erin doet?
 
Ja je moet een bak normaal gesproken zeker 4 weken laten indraaien. Als je dit soort dingen nog niet zelf weet dan ben ik bang dat er nog wel meer kan misgaan. Het indraaien is toch een heel belangrijk aspect bij het houden van een aquarium.
Je kan dit ook doorlezen als je dat leuk vindt:

http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/opstarten_aquarium.pdf
Het is in elk geval wel raadzaam om veel te lezen over het opstarten van een aquarium.
 
Zal ik doen bedankt
 
Misschien kun je ook een foto-album of een logboek bijhouden op het forum.
Daar kun je dan al je vragen die over deze bak gaan bundelen.
Is waarschijnlijk wat overzichtelijker. Voor jezelf en voor ons.
Wij hebben namelijk toch ook een paar keer naar je andere topics moeten kijken om een beeld te vormen.
 
ldr12 zei:
dus 4 weken wachten voor de vissen erin doet?
Hi ldr 12 met de bovenstaande tip van John kun je alvast je aquarium inrichten ( je zult altijd iets opnieuw willen inrichten).

Ik heb veel opgestoken van aquariumfans.nl die hebben een aparte Blog voor beginners dit vond ik erg handig en je hebt dan veel dingen te doen om die 4 weken geduldig af te wachten. Neem vooral geen roekeloze beslissingen en denk goed na.
 
ldr12 zei:
ik bedoel al die vissen
aan Hobbeldino

De visjes zelf zijn niet h��l duur. Een koppeltje / harem van gourami's heb je al voor 8-15 euro (ligt er een beetje aan welke en/of hoeveel). Scholenvisjes zijn vaak ook niet heel duur en voor een corydoras betaal je 1.50 euro tot 5 euro, ligt ook net weer aan de winkel/soort die je wilt.

Verder heb je zelf al enige vissen volgens mij, dus kun je je bestand verder uitbreiden. Welke corydoras heb je?

En wat vind je van het voorgestelde bestand:
- koppel/harem Gourami
- x Roodkopzalmen
- x Platys
- 10 Corydoras ...
- 1/2 mooie L-nummer(s)

Ik hoop echt wel dat je deze keer eerst goed informeert voor je iets doet. Je huidige bak is wat rommelig qua visbestand met visjes die niet allemaal op de juiste plek zitten. Hou het bij max. 1 visje bovenlaag, 2 soorten in de middenlaag en 1 soort + eventueel 1/2 L-nummer(s) voor de onderlaag. Daarmee doe je jezelf en je toekomstige bewoners een groot plezier.
 
zal ik doen Hobbeldino

Mvg.ldr12
 
ldr12 zei:
zal ik doen Hobbeldino

Mvg.ldr12

Wat heb jezelf voor visbestand in gedachte? Dus welke visjes en hoeveel van wat?

Het aanmaken van dit topic is zeker al een goede stap, nu nog iets doen met de adviezen en dan komt het vast goed :)
 
corydoras en platy L nummer
 
Wat vinden jullie een goed vis bestand mij maakt het niet zo heel veel uit
Mvg.ldr12 :)
 
Gebruik dan hobbeldino's bestand of een bestand van visbestanden per bakmaat.
 
goed zal ik doen bedankt
 
Mijn broer wil mijn guppy's hebben voor dat ik een nieuwe bak heb maar kunnen die zomaar in die bak bij zijn vissen?

dit was de laatste vraag alvast bedankt
 
ldr12 zei:
Mijn broer wil mijn guppy's hebben voor dat ik een nieuwe bak heb maar kunnen die zomaar in die bak bij zijn vissen?

dit was de laatste vraag alvast bedankt

Dat zou in principe wel moeten kunnen, eventueel wel beetje laten wennen. Wat voor vissen heeft hij er verder in zitten? Sommige vissen kunnen namelijk erg slecht tegen het drukke gedrag van een groep guppies.
 
ldr12 zei:
zal de adviezen doen ik wacht 14 dagen voor dat ik er vissen in doen
heb bodemzand besteld voor de corydoras

Als je 14 dagen gaat wachten, ga je je vissen er in zetten tijdens de nitrietpiek.

Zoals John al zei, 4 weken laten indraaien.
 
Hij heeft vuurstaartlabeos corydoras blackmollys en platys
 
Hoi ldr12,

Ik wilde je even zeggen dat je goed bezig bent door veel vragen te stellen en dat je ook wat doet met de tips!

Bijvoorbeeld al door een groter aquarium te kopen. Wat fijn dat dit kan bij jou thuis!

Ook de tip van het aquariumzand heb je gelezen en ook meteen besteld! Heel goed!

Dat zullen je vissen later erg fijn vinden!

Als je je aquarium binnen hebt, kun je de volgende stappen zetten...

1) vul het met water, laat het een nachtje staan. De volgende dag kijk je of hij niet per ongeluk lek is. Is alles droog dan kun je verder.

2) was het filterzand die je hebt besteld. Even in een emmer een paar keer met water spoelen. Het zand verspreid je daarna over de bodem. Maak een laagje van ongeveer 3-5 cm.

3) zet je filter aan, heb je die eigenlijk al? Welk merk aquarium heb je?

4) zet je verwarming aan op ongeveer 25 graden. Kan je later gemakkelijk bijstellen.

5) koop een mooi stuk hout en wat snel groeiende plantjes, zoals waterpest en cacomba. Deze zijn heel goedkoop en super goed om het water goed mee te krijgen.

6) nu moet je veel geduld hebben. Pas na vier weken is het water gezond voor de vissen. Het is goed om af en toe een deel van je water te verversen. Je kunt alvast een beetje voer verkruimelen en in het water gooien, hierdoor ontstaan goede bacterien.

Succes! En vraag maar als je iets niet zeker weet.

De keuze voor welke vissen heb je nog minimaal vier weken de tijd voor.
 
heb een filter merk aquarium staat er niet op
en heb zuurstofplanten
 
en wat moest je verkruimelen?
 
Sanneke80 zei:
Hoi ldr12,

Je kunt alvast een beetje voer verkruimelen en in het water gooien, hierdoor ontstaan goede bacterien.

je kan ook scrollen met een muis
 
ok� doe ik bedankt
 

Terug
Bovenaan