Hallo leden van aquaforum ik heb een aquarium bestelt van 120cm


ldr12

Well-known member
Lid geworden
12 maart 2016
Berichten
83
Leeftijd
20
Locatie
Fryslân
Hallo leden van aquaforum ik heb een aquarium bestelt van 120cm
als ik het aquarium heb wil ik er meer vissen in doen mijn vraag is weet iemand een vis wnkel met heel veel soorten vissen in friesland(NL) ? ;)
 
Als je aquariumwinkel intypend op googlemaps en dan naar Friesland gaat zie h� ook alle aquariumwinkels in de buurt
 
Jan Jonkman in Drachten
 
kijk dit keer indd goed wat voor vissen je wilt. dan kun je je aquarium daarop inrichten.
k heb namelijk op je vorige topics het een en ander gelezen dat je wat beginners foutjes had gemaakt.
neem niet te moeilijke vissen, niet te veel vissen en geloof niet altijd de verkopers. en vraag op dit forum desnoods voor een leuke visbestand. De verkopers zien vaak alleen maar eurotekens zwemmen en geven altijd de antwoorden die jij wilt horen maar je vissen niet willen horen. Hier op het forum zijn genoeg mensen die je graag willen helpen. dus doe wat met die tips stel veel vragen, domme vragen bestaan niet....
Ik ben ook ooit zo begonnen, vaak boze en negatieve antwoorden gehad, maar ik heb hier heeeeel veel geleerd.


succes!! :thumbs:
 
wat wil je er eigenlijk van maken? al een idee voor een bestandje?
 
Laat ik je gelijk een HEEl GROOT advies geven, ga NIET naar .........!!!!!!
Mij allemaal gemische troep gegeven en verkoopt zee zieke vissen. Mocht je er meer over willen weten moet je me ff een pb sturen dan vertel ik je wel een goede winkel. :)
 
Nickey zei:
Laat ik je gelijk een HEEl GROOT advies geven, ga NIET naar .....!!!!!!
Mij allemaal gemische troep gegeven en verkoopt zee zieke vissen. Mocht je er meer over willen weten moet je me ff een pb sturen dan vertel ik je wel een goede winkel. :)

Ook geen goede ervaringen met .....!!
 
Ik wil er graag Black Molly's Guppy's Platy's Zwaarddragers Vuurstaartlabeo
coridora algeneter en neon tetra's




Temperatuur 28
zuurstof pomp
waterfilter ;)
 
Ik zou die vuurstaart labeo weg laten, 28 graden is te warm voor hem. Voor neon tetras is 28 graden ook te warm, misschien zijn kardinaal tetras wat! Voor corydoras is het ook te warm.
Ik weet niet wat je als "algeneter " bedoelt? Look een ancistrus is het in ieder geval ook te warm .
 
weet jij ook op welke temperatuur het voor alle vissen goed is?
 
oh ja en roodkopzalmen
 
Zuurstof pomp?
Zo'n bubbelding?
Doordat die het wateroppervlak breekt wordt Co2 uit het water verdreven, waardoor de planten minder groeien...
Normaal gesproken produceren de planten zuurstof, dis deze alleen voor nood gebruiken is aan te raden.
 
daar bedoel ik mee een waterfilter voor het schoon te houden.
 
Zuurstofpomp heb je niet nodig alleen filter. Neem gewoon geen moeilijke moeras planten die willen voornamelijk co2. Je temp. kun je ook wat lager zetten. Bijv. 24 a 26 graden

En Neem filterzand als bodem. Goed koop en kan minder snel dichtslibben en bavat geen kalk. Geen voedingsmiddelen bodem, maar kleiballen. Dit zal je een hoop ellende overkomen.
 
ldr12, leuk dat je een nieuwe bak wilt gaan kopen. Hou aub wel rekening met een aantal dingen. Ik zie nu dat je heel veel soorten vissen wilt (ook veel voor de middenlaag), dat maakt een bak onrustig, laat de meeste vissen zich minder op hun gemak voelen en bovendien heb je soorten waarbij het risico is dat je bak erg snel overbevolkt gaat raken (tenzij je de baby-visjes) als voer wilt gaan gebruiken. Maar dan nog loop je met deze type vissen wel de kans op snelle overbevolking.

Zou het niet leuk zijn om een koppel gourami's (of een harem) te houden voor de bovenlaag? Of een flinke groep ringbandsnoekjes? Dan doe je een flinke school roodkopzalmen samen met een aantal platys in het midden en op de bodem doe je een leuk schooltje corydoras met eventueel een L-nummer.

Dan heb je een rustige, mooie bak, die niet te snel overbevolkt zal raken, waarbij de visjes zich op hun gemak voelen en jij ook veel meer plezier zult beleven aan je bak.

Overigens raad ik je aan om dit keer gewoon filterzand als bodem te gebruiken en niet dezelfde bodem als in je andere bak.
 
De temperatuur is voor alle vissen. Maar de keuzes worden wat makkelijker
 
Ik bedoel NIET voor alle vissen. maar de keuzs worden wat makkelijker
 
zou er ook
in plaats van een roodkopzalm een discusvis ?
 
ldr12 zei:
zou er ook
in plaats van een roodkopzalm een discusvis ?

Nee, in jouw omstandigheden gaat dat niet.

Discussen moet je in groep houden, en hier is je bak niet echt geschikt voor.
 
maar wat gaat dat kosten? :)
Hobbeldino
 
die bodem bedoel je? zoek is op wildkamp.nl naar filterzand, is echt spotgoedkoop. heb het zelf niet maar schijnt super spul te zijn.
 
C�dric Vleminckx zei:
Discussen moet je in groep houden, en hier is je bak niet echt geschikt voor.
Je weet de afmetingen van het aquarium van Mondeo / Alex toch? Dan kun je dit toch niet zo strikt stellen? Zeker niet als je de andere afmetingen dan de 120 cm niet weet.


Beste ldr12,

Besef je wel wat je je op de hals haalt met discussen: vereisen intensieve verzorging. Heb je je al ingelezen over het houden van discusvissen? Of 'roep' je discussen omdat je ze zo mooi vindt?
Zo naar meer van je berichten kijkende is het maar de vraag of je aan dicusvissen moet beginnen. Dat is niet gemeen bedoeld, maar ter bescherming, omdat als het mis gaat de lol er snel vanaf kan gaan.
 
ik bedoel al die vissen
aan Hobbeldino
 
weet iemand hoe groot discus vissen worden?
 
ldr12 zei:
weet iemand hoe groot discus vissen worden?
Ja....., maar ik merk dat je goed met een computer overweg kunt, dus ben je ook in staat om zelf via google een vis in te typen en te bekijken hoe groot ze worden en welke eisen ze graag willen.
Daarna kun je je bevindingen altijd hier laten bevestigen.
 
http://www.aquariumhobby.nl/zoetwater/v ... usvis.html

Via Google kun je een boel info vinden hoor. deze vissen zijn niet de makkelijkste en ook niet de goedkoopste. Probeer nu eerst eens om een bak goed draaiende te hebben met een wat makkelijker bestand ;).
Als het niet goed gaat dan is dat een teleurstelling voor je en voor de bewoners zeer zeker ook.
Ervaring moet je in de loop van de jaren opdoen denk ik ;).
 
lijkt mij erop dat je hier iedereen voor de gek zit te houden, zomaar even roeptoeteren over 28 graden en een enkele discus waarvan je niet weet hoe groot die worden. je doet wss toch wel wat je zelf wilt dus waarom al die vragen? je bent al is eerder begonnen en dat is schijnbaar geen succes geweest (heb er zelf ook ervaring mee) maar je doet volgens mij nu ook niks met de adviezen die gegeven worden.
 
jawel ik heb het al besteld
 
zal de adviezen doen ik wacht 14 dagen voor dat ik er vissen in doen
heb bodemzand besteld voor de corydoras
 
14 dagen?? Een bak zou ik minimaal 4 weken laten indraaien hoor.
Misschien is het een idee om je wat beter in te lezen voordat je van start gaat. Je moet de bak nog inrichten en hebt zand besteld, maar nu spreek je over 14 dagen indraaien voordat je er vissen in doet.
 

Terug
Bovenaan