Hallo iedereen!


M

Maartje_005

Guest
Hallo, mijn naam is Maartje.
Ik heb nu al twee of drie jaar een aquarium staan van ongeveer 60 liter maar ontdekte pas onlangs de echte goede en gezonde aquaria. Ik stuitte de laatste tijs op steeds meer gruwelijke ontdekkingen. Voor mij althans. Het blijkt, ik was een heel slecht geïnformeerd vishouder.
In die hele mooie bak van 60 wat liter zit een goudvis, een sluierstaart en een steenkruiper wat eigenlijk een common pleco blijkt te zijn. Een hele tijd had ik wel goede waterwaarden maar de nieuw gekochte sluierstaart maakte het net te veel van het goeie. Nu ben ik 1, op zoek naar een mooi nieuw huis voor de pleco vanwege logische redenen en 2, vanmiddag een tripje naar het tuincentrum voor een vijvertje van minstens 80 liter.
Man man man, terwijl ik dit schrijf staat het schaamrood op mijn wangen.
Oh, naast dit vreselijke verhaal (als je tenminste nog niet bent afgehaakt), ben ik bezig met het maken van een nano tank uit een vaas. Ik heb een kleine naaldgras soort erin zitten maar hij drijft steeds omhoog. Iemand tips? Ik heb een kleikorrel substraat erin zitten.

Hopelijk heeft iedereen een goede dag en kunt na dit vreselijke verhaal nog meer van zijn of haar eigen tank genieten.

Groetjes!
 
Welkom Maartje.
Het oriënteren op het forum is, net als voor mij dat zo is, een goede basis om de dingen op te lossen. Dus schroom vooral niet om te vragen wat je het beste kunt doen als dat nodig is.

Succes gewenst!!
 
Welkom Maartje, er staat hier genoeg informatie om je in te lezen en anders staat vragen vrij.
 
@Friesian ohjeej geen idee. Een paar liter maar. Wilde er ook geen vissen in stoppen. Misschien als de planten het goed doen een slak of twee
 

Terug
Bovenaan