Hallo allemaal!


Jenniiie86

Member
Lid geworden
9 september 2022
Berichten
15
Leeftijd
38
Hallo,

Ik lees al een paar maanden mee en denk dat ik er nu klaar voor ben om mee te doen op het forum :)

In september als noob zijnde in een opwelling een 30 liter aquariumpje gekocht, wat m'n man eigenlijk helemaal niet zo tof vond. Maar ik dacht aan vroeger, toen stond er op de eettafel een aquarium met guppen en dit vond ik als kind zijnde altijd fantastisch. Nu heb ik zelf ook twee kleine kinderen en gunde ik hen dat ook. Buiten dat miste ik een hobby en ben ik gek van de natuur.

Nu, een half jaar later, is het een beetje geƫscaleerd. Ik had kort erna een 45 liter bakje gekocht, maar deze is nu ingeruild voor een Dennerle 70 liter aquarium. Het heeft me bijna m'n relatie gekost, maar wat ben ik er nu blij mee! (Man heeft het uiteindelijk maar geaccepteerd...)

In de nano 30 liter bak zit een prachtige Betta man, Bert. Hij is erg vreedzaam en hierdoor heb ik een garnalenpopulatie kunnen opbouwen. Wat zijn die ook geweldig om te observeren zeg.
In de 70 liter zitten 3 honinggoerami's, 2 dwergkogeltjes, een schooltje vuurtetra's, een schooltje galaxy rasboras, 6 corydoras en 3 kuhli 's. Het gaat erg goed onderling.

Ik vind het een fantastische reis in de wereld van aquaria, hardscape, planten, vissen, druppeltesten, garnalen, voedingsbodems, CO2-systemen, binnen,- en buitenfilters, etc.

En wat is het heerlijk om te kijken naar je eigen stukje natuur en te zien dat het werkt en groeit!

Op youtube kijk ik het liefst naar MDfishtanks, Green Aqua of MJaquascaping, fantastisch! Hebben jullie nog andere suggesties toevallig?

Ik hoop op veel leerzame momenten hier op het forum!

Groetjes,
Jennifer
 
Welkom op het AF.
 
Welkom Jennifer.
 
Welkom op het AF
 
Welkom Jennifer! šŸ˜Š
 

Terug
Bovenaan