Hallo allemaal


Twijfellaar

Member
Lid geworden
8 maart 2022
Berichten
24
Leeftijd
51
Hallo allemaal.

Hier de twijfellaar. Hoe ik aan deze naam kom word wel duidelijk zodra ik vragen ga stellen.

Naam is Tim 49 jaar, getrouwd en 2 dochters.
Ik had een lang verhaal over hoe en wat. Echter bij terug lezen, was dat nogal uitgebreid. Hierbij de verkorte versie.
Vanuit vroeger thuis aquaria gehad. Wel op de methode : flappen trekken bij de dierenwinkel, alles erin. Na een paar jaar was alles wel dood. En dan herhaalde het proces zich. Waterwissel / indraaien hadden we nog nooit van gehoord. Gewoon aanvullen elke keer.
Toen ik ging samenwonen ben ik later ook begonnen met een aquarium. Internet was nog niet zo vanzelf sprekend. Boekjes waren er al wel. begonnen met een Juwel Lido 120.
Fastforward:
Toen de overstap naar zoutwater. Dit vanaf 2015 tot maart 2022 gedaan. begonnen met zoutwater nano, toen een 250 liter red sea bak. Durende de tijd met zoutwater bleef zoet toch wel een beetje knagen. Vorig jaar een Superfish Qubic 30 gekocht met een ph verlagende bodem van Ada Amazonia. En begonnen met crystal red garnalen. Denk een 20 stuks toen. Dat zijn er ondertussen meer dan 100. Eerst 100% osmose water met wat gh+. Nu echter gebruik ik 50% kraanwater en 50% osmose water zonder verdere "verbeteringen".
En dat bakje is zo leuk, tis 1 grote plantenbak. Staat op de aanrecht. En een genot om die garnaaltjes bezig te zien. Uiteindelijk was dat de reden om afscheid te nemen van zoutwater en nu gaan we voor een zoetwater bak. Gezien mijn forum naam heb ik daar wat vragen over. :)
Ik kom al heel lang op dit forum echter zonder een account. Nu is het tijd om dat maar eens aan te maken zodat ik ook wat kan vragen.
Ik heb hier al veel geleerd, en dat zal er niet minder om worden.
Dank!
 
Welkom Tim en ik ben zeker benieuwd naar foto s van je zoutbakje en misschien kun jij bij fotoalbum een topic aanmaken als je dat leuk vind.
 
Welkom op het AF Tim
 
Welkom!
 
Dank allen voor het warme welkom!
 
Welkom Tim!
 
Aan de late kant maar niet minder gemeend.....
Welkom beslisser, uhh Twijfelaar. :)
 

Terug
Bovenaan