Hallo allemaal!


C

Casquarius

Guest
De afgelopen weken ben ik hier al veel geweest en nu vond ik het wel eens tijd worden om mij aan te melden bij dit forum. Wat is hier een schat aan informatie te vinden!

In mijn jeugd heb ik meerdere aquaria gehad. Mijn eerste bak was zo'n accubak met van dat gebobbelde glas, verlicht door een oude bureaulamp, zonder pomp en zonder verwarming maar de guppy's hadden het er prima naar hun zin. Ik had de smaak te pakken en er volgde een upgrade in de vorm van een 80 x 40 x 40 bak. Hierin ook guppen, en black mollies, platy's, zwaarddragers, een paartje paradijsvissen en corydoras. Van deze bak heb ik jarenlang genoten, tot ik er op een moment genoeg van kreeg en hem heb weggedaan. Dat is nu denk ik 25 jaar geleden. En nu ben ik weer begonnen! :)

Eind vorig jaar kwam ik op Marktplaats een compleet ingericht aquarium tegen en ik was meteen verkocht toen ik het zag. Het is een Ciano van 100 breed, 36 diep en 53 hoog, met Kitelight LED verlichting (2x RGB, 1x warm wit) met controller, Eheim Professional 3 pomp en een CO2 installatie. De vorige eigenaar was een echte liefhebber, dat merkte ik al snel. Wat ik ook merkte, was dat mijn eigen kennis over aquaria op z'n minst niet meer zo actueel was... Ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord van CO2 bemesting. Maar veel dingen zijn te leren dus ik durfde de stap wel aan om het aquarium over te nemen. En ik heb daar nog geen moment spijt van gehad! Qua planten en inrichting was het al mooi, dus daar heb ik niets aan veranderd. Het vissenbestand heb ik wel wat uitgebreid. Wat er nu in zit: 12 kardinaaltetra's, 3 siamese algeneters, 6 sumatranen, 3 marmerbijlzalmen, 5 ruby tetra's, 6 (japonica?) garnalen en er zaten ongeveer 20 crystal red garnalen in maar die zie ik de laatste tijd wat minder.

Vandaag heb ik nog een aquarium gekocht! :cool: Het is een lege bak van 60 x 30 x 30 en deze wil ik gaan inrichten met garnalen.

Groeten, Cas
 
Welkom Cas, mooi dat je je goed hebt ingelezen, dus veel succes :thumbs:
 
Welkom hier! Ga je ook fotoalbums maken? Ben erg benieuwd naar de bakken :)
 

Terug
Bovenaan