Hallo allemaal, mijn naam is Roos


RezaRose

Well-known member
Lid geworden
1 juni 2022
Berichten
48
Leeftijd
32
Met een hobby of bezigheid ontspanning zoeken, dat was het advies van de huisarts. Nou daar is hij dan mijn nieuwe hobby: een aquarium hebben.
Ik ben echt volledig groen, ik weet absoluut niets van vissen en aquaria. Mijn vriend gelukkig wel een klein beetje.
Binnen een paar weken hebben we nu 2 mini aquariums, een 60 l aquarium en een kast vol spullen. Het is denk ik dat het huis niet groot genoeg is, anders hadden we binnen een jaar een groot aquarium. Wat verslavend is deze hobby zeg!
Maar nundeju wat een hoop leerstof! Gelukkig ben ik gek op nieuwe dingen leren.

Inmiddels al meerdere keren de 60 l bak opgezet en weer leeggehaald door allerlei beginnersfoutjes. Alleen de 12 liter bak die ik heb gekocht om mijn planten te redden draait inmiddels.
Van de week hebben we Gary gekocht, nou ja gratis gekregen want blaashoornslakken verkochten ze eigenlijk nooit, mensen wilden die normaal gesproken liever kwijt.

Ik niet, ik houd van de natuur en hoe het zichzelf in stand houd. Mijn streven is dan ook om uiteindelijk met zo min mogelijk tech een bak(je) te kunnen draaien. Misschien een gesloten ecosysteem? Lijkt me echt een uitdaging. Dat ik nog een hele hoop kennis op moet doen voordat mij dat lukt ben ik inmiddels achter! Eerst maar eens beginnen met een 'normale' bak.

Terwijl Gary zich verlekkerd aan mijn gedeeltelijk afgestorven plantjes, lees ik mij nog wat verder in voordat ik nog een keer begin aan de grote(re) bak.

Hopelijk tot ziens!


20220601_162508.jpg
20220601_162453.jpg


20220412_173847.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Roos en veel plezier met je nieuwe hobby.
 
Welkom op het AF. Toch een mooie opzet die onderste hoor 👍.
 
Ha Roos, welkom! Wat een leuk stukje heb je geschreven. Ik ben fan van Gary. Ben benieuwd naar je plannen, ook wat betreft de low-tech. Ziet er goed uit hoor, die scape van de onderste bak! Succes en voorspoed gewenst en boven alles ontzettend veel plezier!
 
Haha! Ik heb in mijn recente aankoop ook één blaashoorn aangetroffen, uitgevangen, en Gerrit genoemd. ...en toen vond ik er nog meer... die heb ik allemaal platgedrukt.

Maar Gerrit mag blijven. In zijn eigen bakkie.
 
Van het weekend heb ik de 60 liter bak weer opgezet. En de kleine een nieuw inrichting gegeven.
Andere bodem, nieuwe plantjes... Hij is nog wel wat foggy, maar ik ga het nu gewoon afwachten... :D
20220606_171012.jpg
20220606_190006.jpg
 
Welkom rose.
Veel plezier.
 
Welkom
 

Terug
Bovenaan