Gyrinocheilus aymonieri gedrag help


B

bono

Guest
Heel raar gedrag dat mijn Gyrinocheilus aymonieri doet. Ik heb er ook 2 (helaas ook te warmhartig geweest in de dierenzaak :van oooo 200x45x50 dat moet dan wel lukken. Nou ik moet zeggen nu ze nog klein zijn gaat het prima. (maar ik heb er 1 op marktplaats te koop aangeboden.
Zitten veel bij elkaar of zwemmen veel met elkaar, maar 1 toont raar gedrag de laatste 2 dagen.
Dit is de oudste en de grootste van nog net geen 7 cm de ander is 5 cm. Ik weet niet of het verschil de man of vrouw is of hetzelfde geslacht. (nooit opgelet)

Nu zwemmen ze nog steeds veel met elkaar en ook schuilen tussen de rotsen bij elkaar maar de grootste zwemt heel erg veel rondjes om een stuk hout heen door de planten van beneden naar boven en dan zo om die tak heen en dat heel lang na elkaar je wordt er bijna tureluur van.

Ik kan dus ook nergens vinden hoe dit gedrag heet. Vindt ie het saai? slooft ie zich uit om de ander te laten weten dit is mijn gebied terwijl ze samen in de stenen bij elkaar schuilen en ook samen zwemmen. De ander toont die rondjes niet die poetst liever op het glas.

Wie weet wat voor gedrag dit is? help :S
 
Zou al paar gedrag kunnen zijn.
Maar,zijn van hun eigen ook druk ,hoor.
 
Wowww zo snel al? nou we zullen zien ze zijn beweeglijk genoeg en eten goed verder (zie zo met het blote oog geen rare ziektes of zo en het water is uitstekend. Maar ik houd het wel in de gaten de komende tijd want je weet het nooit..... Dank je Bertus ! Ik ben weer gerustgesteld hahaha.
 
bono zei:
Maar ik houd het wel in de gaten de komende tijd want je weet het nooit.....

Wat bedoel je hiermee ??? Kweken misschien ??? Dat zou redelijk uniek zijn, echt kweekverslagen zijn nauwelijks bekend
 
Inderdaad, Maak ik je blij met een dooie mus.
 
En zelfs al gaan ze kweken zit je waarschijnlijk wel opgescheept met de jongen, want het zijn niet echt geliefde vissen
 
Hoeft hij absoluut niet bang voor te zijn. Ik ken slechts een paar meldingen van een toevalskweek wereldwijd
 
Nee aan kweken wou ik niet doen. Had me er een tweede door speciaalzaak aan laten praten. Er staat er 1 te koop. Maar ik heb geen tweede bak waar hij in kan ja 60 cm maar das niet groot genoeg. Hij wou in die bak niks als alleen op de bodum stil zitten. Dus vandaar in de grote bak erbij gedaan tijdelijk voor zijn of haar gezondheid. Nu is het tierig genoeg. Ik hoop niet dat ik jonge krijg want deze soort raak je denk niet gauw kwijt. Als ze eieren leggen kan ik deze toch weghalen ? Of moet ik dat niet doen ?

Ik bedoelde met in de gaten houden op eieren als ze eitjes leggen trouwens ?
 
Wees nou gerust,die komen er niet.
 
Als dat zo weinig per toeval gebeurt niet nee maar ik zie wel. Ik zie steeds meer jonge dieren in mijn andere bak. Corydora's s zijn weer 4 kleintjes erbij en de kardinaal tetra is eek een dikkere of dit eitjes gaat leggen weet ik niet. Tot nu toe alleen zwarte puntjes in de buik . dus je weet nooit maar zal wel niet ook is te weinig gebeurt
 
Voor de kardinaaltetra zal je echt speciale maatregelen moeten treffen, in een gezelschapsaquarium komt er niets van terecht. Ook lusten ze zelf veel te graag kaviaar
 
ik weet nog niets over de kweek voor kardinaaltetra's maar waarschijnlijk moeten de eieren eruit indd voordat of de tetra's het lekker oppeuzelen of de cory's. Bij de corys haal ik het overigens niet weg want meestal ben je hier al te laat voor maar zo nu en dan toch hele mini's die zich goed kunnen verstoppen blijkbaar. Er zit dus genoeg voedsel in de andere bak anders worden deze niet groot en ik ben niet zo strooier met voer. Jammer dat ik geen filpje van de Gyrinocheilus aymonieri hier kan plaatsen is toch wel heel apart hoe deze 2 met elkaar omgaan (mooi om te zien ook) de jongste is wel wat schuw de oudste niet zo erg meer (die went aan mijn telefooncamera denk ik) LOL.
 

Terug
Bovenaan