Guppy kweek


J

Jesseee

Guest
Hoi beste aquaforumleden,

Via deze weg wil ik mijn guppy kweek met jullie delen.
Ik ben geen prof, maar een beginner.. (even voor de duidelijkheid)
Ik wil mij ook verder ontwikkelen in de kennis van genetica van de guppen. Dat kan via het forum (tips etc.) maar ik ga ook zeker zelf op onderzoek uit.

Momenteel heb ik een Aqua 40 met wat planten 3 guppy's. 1 man en 2 vrouwtjes. Deze zwemmen hier nu zo'n kleine 2 maanden in.
De temperatuur van het aquarium is 24 graden. Er zitten simpele plantjes in.
Waterwaardes en een foto van het geheel volgt nog.




813558_0_82_20140511_153534.jpg


511113_0_82_20140511_154222.jpg


3 jongen over gehouden

899731_0_82_20140511_154014.jpg


Voor de kleintjes komt hopelijk deze week een 20 liter bakje waar ze in op kunnen groeien.
 
Zorg ervoor dat je de guppen veel plantaardig voer geeft Bv Malawi cichliden vlokken zijn zeer geschikt en dan af en toe nog wat diepvries voer.

Wat betreft de jongen 8x per dag voeren (ze verteren het voedsel in 20 minuten) en elke dag 50% water verversen.

Het geslachtsverschil zie je al zeer snel de vrouwen hebben een zwart stipje bij de aarsvin en de mannen niet.
 
Klopt, dat voer ik de guppen ook. Dit wissel ik af met levende watervlooien en rode muggenlarven.
Ik heb niet zulke goede ogen haha maar ik ga mijn best doen betreft het scheiden van man/vrouw.
De jongen zijn nu 3 dagen oud.
 
In watervlooien zit weinig voeding. Maar je kan het altijd voeren zodat ze er lekker achter aangaan. Naar mijn ervaring zijn ze ook gek op zwarte muggenlarven.

Na 3 dagen kan je het al zien maar een ervaren oog moet je dan wel hebben. ;)
 
Mooi mannetje.
Hij lijkt veel op een van mij. :)
Vrouwtjes zijn al dik
 
Dan is die van jouw vast ook mooi ;)
Ja ik verwacht binnen 2 weken wel weer een worp jongen.
Ben echt zo benieuwd hoe de jongen eruit komen te zien als ze 3 maanden zijn, ik hoop zoals papa gup :D