guppie zwemt alleen maar verticaal


X

xDutch

Guest
ik me zorgen om mij guppie. Zij zwemt allleen nog verticaal en beweegt zeer houterig en spastisch

full?d=1518889996.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de rug al zo vergroeid en is die buik ook plat van onder? Zier er bepaald niet gezond uit.
 
ja denk het ook maar zou graag willen weten wat ik er het beste mee kan doen
 
Niet mee verder gaan - dit visje gaat het zo goed als zeker toch niet overleven en door het te euthanaseren kun je het veel ellende besparen.
 
Dat kan met kruidnagelolie in water, maar dat zul je waarschijnlijk niet in huis hebben.
Bij kleine visjes leg ik ze tussen WC papier en geef ik er een harde klap met flinke een hamer op.

Beiden niet fijn om te doen.
 
is dit niet een beetje drastisch de vis lijkt weinig te lijden te hebben
 
Dat kan met kruidnagelolie in water, maar dat zul je waarschijnlijk niet in huis hebben.
Bij kleine visjes leg ik ze tussen WC papier en geef ik er een harde klap met flinke een hamer op.

Beiden niet fijn om te doen.

OMG ik zou bijna jou dan met de hamer een geven :D:stars: brrr dat je dat durft. Ik durfde nog niet eens mn maanvis wat al dood was weg te doen :juggle:


Mare deze vis gaat het echt niet redden :(
https://www.nvcweb.nl/artikelen/algemeen/euthanasie-dodingsmethoden-doden-van-vissen
 
Ik zou ook het beestje direct uit zijn lijden verlossen hoor , het is effe een harde noot om te kraken maar denk aan het diertje en maak er komaf mee.Succes.
 
Hoe is het nu met de vis en heb je al een besluit genomen? Het is en blijft altijd lastig en voor sommigen erg moeilijk om te doen maar je moet aan het welzijn van de vis denken. Kruisnagelolie is een optie want ik kan ze ook geen klap geven hoor.
 
OMG ik zou bijna jou dan met de hamer een geven :D:stars: brrr dat je dat durft. Ik durfde nog niet eens mn maanvis wat al dood was weg te doen :juggle:
Boets wieder boets zeker :D

Nou met kleine visjes kan ik het nog wel, bij de grotere word ik in eens een watje en zal ik ook naar de kruidnagelolie grijpen.

Afkloppen op bank hout!
 
het gaat nog prima de vis eet gewoon goed alleen blijft verticaal zwemmen alsof zn zwaarte punt is geweizigd. ik kijk het nog even aan hoe werkt dat met die olie dan dat lost toch helemaal niet op in water?
 
Je doet de vis in een bakje water waar je wat olie in hebt gedaan en dan is het snel gebeurt met de vis. Je moet het niet in je aquarium doen natuurlijk;)
 
Ik kan me voorstellen dat de TS het moeilijk vind om de knoop door te hakken maar ja je moet wel aan het welzijn van de vis denken.
 
Kijk eens na de laatste pagina of pagina ervoor van mijn rio400 bak.

Zie onderschrift.

Ik kon dat ook niet en heb zelfs gehuild :) maar als de vis dadelijk een of andere infectie heeft kan het je hele bak de das om doen. Misschien evenwicht (zwemblaasprobleem dus) kan het zijn en dit kan ook een infectie zijn
 

Terug
Bovenaan