Guppen en zwarte tetra sp albino


Aqua-fan

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2023
Berichten
129
Leeftijd
35
Het leek even goed te gaan tussen de guppen en de zwarte tetra sp albino. De tetra's zorgen ervoor dat er geen overbevolking van de guppen zijn. Maaar nu zag ik dus vandaag 1 vd tetras een hapje nemen uit de staart van een nieuwe volwassen gup (vandaag erbij gezet). Hierdoor is de staart een stukje kwijt. Mijn vraag is waarom ze dit doen...toch een te kleine groep tetras (5 stuks), te weinig eten (heb het idee dat ze kunnen blijven eten) of gewoon gedrag?

Groeien vinnen weer aan bij guppen?
 
Zo ziet de staart er nu uit.
 

Bijlagen

  • 20231002_151558.jpg
    20231002_151558.jpg
    460.4 KB · Weergaven: 39

Die zou ruim genoeg moeten zijn denk ik.
Dat dacht/denk ik ook. Zou er een andere reden evt kunnen zijn?

Merk nu wel dat de gup weer wat zekerder is en daardoor lijkt de tetra hem minder lastig te vallen. Zou het kunnen zijn dat de tetra hem gewoon achterna zat ivm evt makkelijke "prooi"?
 
Het kan ook door dominantie in de bak gebeuren. Dan laten de tetra's zien wie er de bazen zijn in de bak.
Beschadigde vinnen kunnen op zich weer aangroeien. Of ze weer de juiste kleur danwel patroon krijgen is echter een tweede. Sommige krijgen wel weer hun kleur in de vinnen terug en anderen blijven transparant op het geheelde stuk van de vinnen. Dus dat is niet van tevoren aan te geven wat het geval zal zijn.
 

Terug
Bovenaan