Gup met lange wit-doorzichtige sliert


Oke :) dus zonde om te kopen dus, als er voldoende planten en waterbeweging is zou er dus voldoende zuurstof aanwezig moeten zijn als ik het goed begrijp
Zuurstof is heel goed te herkennen, als 1 of meerdere vissen continu aan het luchthappen is dan zou ik het een beetje in de gate houden. Een waterwissel kan dan ook wel eens helpen
 
Ondertussen gaat het gelukkig weer wat beter met de guppen. Geen witte slierten meer gezien! Heb zowel inwendige parasieten als ook de flagellaten uiteindelijk behandeld

Nu is alleen mijn vraag of deze vrouwelijk gup zwanger is of dat er nog wat meer speelt. Ze zwemt af en toe aan wateroppervlak maar vaak ook lekker wat dieper in het water. Verder eet ze ook wel redelijk goed.
 

Bijlagen

  • 20230709_223234.jpg
    20230709_223234.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 38
  • 20230709_223205.jpg
    20230709_223205.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 37
  • 20230709_223213.jpg
    20230709_223213.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 42
Ze lijkt jongen te dragen maar zwanger zijn ze heel vaak want ze kunnen zaad opslaan.
 
Heeft de gup ook uitgezette schubben?
 
Dan denk ik inderdaad dat je binnenkort wat kleintjes heb (of ze worden gelijk opgegeten)
 
Ik hoop dat het dat idd is, dat ze zwanger is. Vertrouw haar namelijk nog niet echt, ze zwemt weer wat meer aan de oppervlakte itt de andere 2 guppen. Maak me toch weer zorgen....had gehoopt dat we ondertussen wel beetje klaar waren met de zieke visjes, tenzij dit normaal gedrag is voor een zwangere vis dan is het oke
 
Heb de behandeling ook gegeven tegen de flagellaten, moet deze nog herhaald worden? Heb de colombo flagellex gebruikt maar staat niet heel duidelijk in de bijsluiter, dus hopelijk kunnen jullie wat meer zeggen/vertellen
 
Heb de behandeling ook gegeven tegen de flagellaten, moet deze nog herhaald worden? Heb de colombo flagellex gebruikt maar staat niet heel duidelijk in de bijsluiter, dus hopelijk kunnen jullie wat meer zeggen/vertellen
De gup kan ook een beetje boven aan hangen omdat ze de rust op zoekt vanwege haar zwangerschap wat ook veel energie vreet. Dan doen ze hier ook dus daar hoef je je niet druk om te maken denk ik 😊
 
Zover ik hier lees niet nodig maar ik heb geen officiele handleiding bij de hand:

Ik lees ook inderdaad nergens terug dat er 2 keer behandeld moet worden. En vooral omdat je hier voor ook al colombo anti parasiet hebt gebruik zou ik gewoon even het water schoon maken - houden en niets doen

Ik zie op een kippenforum wel staan dat flagaten soms gepaard gaan met wormen dus dat heb je gelijk ook al aangepakt (niet dat het kippen zijn) als ze zich maar kip lekker voelen
 
Dat een lfs dat zegt, geeft aan dat ze niet weten waar ze het over hebben. Als je zo'n middel gebruikt, dan moet je juist het actief kool eruit halen. Anders gooi je het middel voor niets erin.
Nee na het gebruiken van het middel word er bedoeld denk ik 😄 dit keer zaten ze juist volgens mij, of er moet miscommunicatie zijn maar ik geloof niet dat ze gezegd hebben allebij tegelijk doen 😝
 
Oh nee hoor, actieve kool eruit tijdens de kuur en daarna er weer in. Zo had de lfs gezegd en heb ik ook begrepen vanuit de bijsluiter.

Dus heb nog geen actieve kool erin zitten nu, dat moet ik toevoegen bij komende waterwissel :)
 
De gup kan ook een beetje boven aan hangen omdat ze de rust op zoekt vanwege haar zwangerschap wat ook veel energie vreet. Dan doen ze hier ook dus daar hoef je je niet druk om te maken denk ik 😊
Laten we hopen dat dit het is.....vind haar gewoon zo zielig om te zien
 
Laten we hopen dat dit het is.....vind haar gewoon zo zielig om te zien
Uit een grijs verleden, toen ik nog bruine haren had, herinner ik me ook wat Don beschrijft. Ze zochten hier een rustig plekje op voor en tijdens de bevalling en dat betekende dat ze ook wel eens bovenin konden hangen.
 
Nee na het gebruiken van het middel word er bedoeld denk ik 😄 dit keer zaten ze juist volgens mij, of er moet miscommunicatie zijn maar ik geloof niet dat ze gezegd hebben allebij tegelijk doen 😝
Dan heb ik dat verkeerd begrepen uit de tekst. Want als je idd het tegelijk doet dan heeft zo'n middel geen uitwerking zoals beoogt.
 
Idd, het lijkt op flagellaten maar het kunnen ook inwendige wormen zijn. Maar ik neig meer naar flagellaten.
Ondertussen kuur tegen flagellaten achter de rug, maar sinds vandaag zie ik dus weer een gup met een witte sliert. Hebben colombo flagellex gebruikt maar is er misschien iets anders wat we moeten/kunnen geven of moet de kuur nogmaals herhaald worden?
 
Ik lees niks over herhalen van de flagellatenkuur. Je hebt nog niks tegen inwendige wormen gebruikt?
Betreft het dezelfde vis en hoe is het gedrag nu verder?
 
Ik lees niks over herhalen van de flagellatenkuur. Je hebt nog niks tegen inwendige wormen gebruikt?
Betreft het dezelfde vis en hoe is het gedrag nu verder?
Ja heb ook medicatie tegen inwendige wormen gebruikt, namelijk de colombo dactycid.

Nee helaas is het niet dezelfde gup, die is alsnog overleden. Die nu klachten krijgt is mn laatste vrouwelijke gup. Die krijgt nu dus van de witte slierten, eet ook iets minder

Ondertussen behandeld dus met colombo dactycid, flagellex en alparex.
Misschien idee om dan toch ander middel te gaan proberen, bvb esha2000?
 
Of kan het toch heel goed stress zijn, dat ze toch weer last krijgt van die witte sliert? Ze zit namelijk nu alleen nog samen met 1 man, die haar behoorlijk achterna zit
 
Ja heb ook medicatie tegen inwendige wormen gebruikt, namelijk de colombo dactycid.

Nee helaas is het niet dezelfde gup, die is alsnog overleden. Die nu klachten krijgt is mn laatste vrouwelijke gup. Die krijgt nu dus van de witte slierten, eet ook iets minder

Ondertussen behandeld dus met colombo dactycid, flagellex en alparex.
Misschien idee om dan toch ander middel te gaan proberen, bvb esha2000?
Pfff, je hebt al veel geprobeerd dus en het helpt niet en dat is jammer. Ik ben geen expert en hoop dat @stanovic je misschien nog een tip kan geven.
 
Ik zou zelf geen middelen er in meer doen die 2 middelen werken vast tegen meer dan alleen wormen en flagellaten de vissen zouden schoon moeten zijn en de laatste zooi uit moeten poepen waarschijnlijk. Ik zou gewoon even zorgen dat het water goed schoon is. En misschien de temperatuur wat dichter brengen naar wat de gup prettig zou vinden. Weet niet op welke temperatuur ze het beste doen. Als de vis aansterkt kan hij ook over ziektes heen komen.
 
Heb vandaag water ververst en kijk nu even wat ze gaan doen, hopelijk sterken ze nu verder aan en krijg ik geen verlies verder meer
 
Thnx iedereen voor het meedenken
Maar als stanovic nog andere tips heeft hoor ik die ook nog graag natuurlijk :)
 
Ondertussen kuur tegen flagellaten achter de rug, maar sinds vandaag zie ik dus weer een gup met een witte sliert. Hebben colombo flagellex gebruikt maar is er misschien iets anders wat we moeten/kunnen geven of moet de kuur nogmaals herhaald worden?
Vergeet niet dat dit van vis op vis kan gaan, he... Dus je kunt dan de bak ermee hebben behandeld maar dat wil niet per direct zeggen dat alles weg is. En als de flagellaten enkel als kiem nog bij een ander zat, kan het wat ongevoelig zijn voor het middel dan als het wat verder ontwikkelt is. De kuur herhalen kan wel maar is niet gewenst als het zo dicht op de afgelopen kuur zit. Want je belast het water en de vissen meer. Of je zet die ene vis apart en behandelt het alsnog.
 
als de flagellaten enkel als kiem nog bij een ander zat, kan het wat ongevoelig zijn voor het middel dan als het wat verder ontwikkelt is
Wel dus! Net zoals bij wormen enzo? Dus gewoon 2 keer behandelen... Nog een periode er tussen laten zitten denk je? Of juist niet?
Of weet je het niet en vermoed je het 😄 staat weinig over op internet he..
 
Wel dus! Net zoals bij wormen enzo? Dus gewoon 2 keer behandelen... Nog een periode er tussen laten zitten denk je? Of juist niet?
Of weet je het niet en vermoed je het 😄 staat weinig over op internet he..
Ik zou enkel desbetreffende gup apart houden en het behandelen anders belast je het water en de andere vissen meer. Ik meende dit al gesteld te hebben. Volgroeide flaggelaten en wormen zijn gevoeliger voor dergelijke middelen als kiemen en nog onvolgroeide wormen.
 
Ik zou enkel desbetreffende gup apart houden en het behandelen anders belast je het water en de andere vissen meer. Ik meende dit al gesteld te hebben. Volgroeide flaggelaten en wormen zijn gevoeliger voor dergelijke middelen als kiemen en nog onvolgroeide wormen.
Dan zou ik juist alles behandelen. Anders blijven ze het aan elkaar door geven .. ik weet het niet. Het blijft een belasting voor het water natuurlijk.
 
Dan zou ik juist alles behandelen. Anders blijven ze het aan elkaar door geven .. ik weet het niet. Het blijft een belasting voor het water natuurlijk.
En als de hele bak behandeld wordt even een pauze inlasten van een paar dagen.
 
Helaas nu alleen nog het mannetje over, vrouwtje is vanavond helaas ook overleden Die heeft op dit moment nergens last van, hopen dat dit zo blijft.

Nu alleen mn vraag: als ik uiteindelijk weer guppen erbij wil zetten, zullen deze niet weer dezelfde klachten gaan krijgen omdat de bak bvb besmet is ook al heb ik behandeld. Als ik guppen erbij zou willen zetten, twijfel nu erg of ik nog wel guppen wil houden, wanneer zou dit dat evt kunnen?

Waarom ik twijfel over nog guppen houden is omdat deze de laatste tijd zoveel uitval hebben gehad in mijn aquarium. Mijn andere vissen, namelijk de corydora doen het heel goed en nergens last van. Ik wilde Black mollys er uiteindelijk bij gaan zetten maar toen kwam al die ellende met m'n guppies. Wat is nu wijsheid en hebben jullie misschien anders nog tips qua vissen?
 
Helaas nu alleen nog het mannetje over, vrouwtje is vanavond helaas ook overleden Die heeft op dit moment nergens last van, hopen dat dit zo blijft.

Nu alleen mn vraag: als ik uiteindelijk weer guppen erbij wil zetten, zullen deze niet weer dezelfde klachten gaan krijgen omdat de bak bvb besmet is ook al heb ik behandeld. Als ik guppen erbij zou willen zetten, twijfel nu erg of ik nog wel guppen wil houden, wanneer zou dit dat evt kunnen?

Waarom ik twijfel over nog guppen houden is omdat deze de laatste tijd zoveel uitval hebben gehad in mijn aquarium. Mijn andere vissen, namelijk de corydora doen het heel goed en nergens last van. Ik wilde Black mollys er uiteindelijk bij gaan zetten maar toen kwam al die ellende met m'n guppies. Wat is nu wijsheid en hebben jullie misschien anders nog tips qua vissen?
Nouja uiteindelijk kunnen alle vissen hier last van krijgen. Guppen zijn de moeilijkste niet. Zijn vrij taaie vissen volgens mij. Je hebt gewoon heel erg pech gehad als je het mij vraagt. Ik vind het echt vervelend voor je! Gun jezelf wat tijd en rust 😄

hoe het nu met die ene gup moet weet ik ook niet. Het zou best kunnen dat de bak nogsteeds besmet is. Zonder gastheer zou het probleem heel goed kunnen verdwijnen. Maar als je kiest om alles op nieuw te doen vind ik het geen vreemde keuze.
 
Ik ben geen kenner maar in de handleiding van de medicatie tegen de flagellaten spreekt men niet over herhalen maar dan vraag ik me af waarom niet?
 
Ik ben geen kenner maar in de handleiding van de medicatie tegen de flagellaten spreekt men niet over herhalen maar dan vraag ik me af waarom niet?
Ik denk dat er maar 1 iemand is die daar een goed antwoord over kan geven. Dat zal de producent zijn 😅
 

Terug
Bovenaan