Gulden snede


Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2005
Berichten
2,215
Hoi allen,

Ik had een vraag n.a.v. het opzoeken van de gulden snede. Ik zou deze techniek graag toe willen passen op mijn aquarium. Het enige probleem is, ik heb niet een standaard aquarium. Ik weet dat het een Juwel en een meterbak is, maar niet de standaard Rio 180. De mijne is 'afgehoekt'. Het meest te vergelijken met (al is dit niet hetzelfde model):

YBhQp4cuw6dEOn0v7xssBgwZZPZksU5b.jpeg


Hoe pas ik hier de gulden snede op toe? Neem ik enkel de vooruit of neem ik de hoeken erbij en op wat voor een manier? Hoe zouden jullie het doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
De hoeken erbij,die zie je namelijk.Trek denkbeeldig een lijn,van de grootste maat.Links naar rechts
 
Ah ok�. Ik dacht dat dit misschien gezien de invalshoek anders was, maar dan houd ik het op de gehele lengte.

Dankjewel! :)
 
Als ik naar deze foto kijk, merk ik dat ik scherp kijk naar alleen het gedeelte van de voorruit en dus niet de hoeken. Mondeo ziet het (letterlijk, niet 'zien' met de betekenis van een mening hebben) anders zo te lezen. Dat kan, want bij mijn weten zitten er in de gedeelten van de hersenen die zorgen voor het beeld wat verschillen die zorgen voor een iets ander beeld. Zo hebben vrouwen een breder blikveld. Denk ook aan die 2-dimensionale bewegende afbeeldingen met daarbij de vraag of het beeld linksom of rechtsom draait. Een fout antwoord bestaat niet, heeft simpelweg te maken met hoe het precies onder de hersenpan in de motorkap werkt.

Ik denk daarom dus, dat je niet aan ons moet vragen of je de hoeken er wel of niet bij moet betrekken, maar moet proberen erachter te komen hoe je naar je bak (en dan de bak zelf en niet deze foto) kijkt (doen de hoeken wel of niet mee in je blik) om het daarvan te laten afhangen.

~ Ivo
 
Dankjewel Ivo. Ik zal er eens voor gaan zitten en bedenken wat ik ga doen. Let the herinrichting begin. :cool:
 

Terug
Bovenaan