Guianacara geayi


J

Jeroen Rueb

Guest
Goedemorgen allemaal,

Ik ben me aan het inlezen over de Guianacara geayi.
Nu lees ik links en rechts echter wat verschillende meningen/informatie over hoeveel er in een 1.50 meter bak kunnen.

Sommige zeggen dat ze, vanwege hun soms territoriale gedrag, slechts als koppel gehouden kunnen worden.
Maar anderen zeggen dat ze er 5/6 in een 1.50 meter bak gehouden hebben en dat dit prima ging.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik hoor graag!
 
Als je er een echt goed koppel uit wil halen is het starten met 6 jonge vissen aan te raden.
namate ze groter worden zul je vanzelf merken of het een houdbare situatie is om ze in een groep te houden of beter 1 van de koppels erin kan laten en de rest van de hand te doen.

Heb zelf de Dacrya in een groep gehouden zonder extreme agressie, ook vanaf jongs af aan bij elkaar.
ik verwacht (geen garanties) dat het met de Geayi niet anders zal zijn.
 
Bij mij hebben de redcheeks elkaar de bak uitgevochten. Ben begonnen met 3mannen en 5 vrouwen. De een na de ander sneuvelde. Eerst agressie. Daarna als bijkomend probleem gatenziekte (oorzaak stress en mineralentekort?). Achteraf denk ik dat ze meer mineralen nodig hadden dus mijn advies is sowieso als je eraan begint dat je koiklei toevoegt.
 

Terug
Bovenaan