Grotere rode achterkant (anus)


E

engel363

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb net me vissen eten gegeven. Nu zie ik bij een vrouwelijke platy dat haar anus best wel opvalt. Hij is groter als normaal, en rood. Er steekt niks uit de anus, ze is niet donkerder gekleurd als normaal. Normale eetlust, schuurt niet. Het lijkt of ze aan de aanzet van de staart naar de buik wat vierkanter is. Ik heb zie geen jongen. Verder normale eetlust, en ze is niet opgezet. Ik geef geen levend voer, ze krijgt rode muggenlarven (diepvries) en witte muggenlarven ook diepvries. Verder vlokvoer en gedroogde tubifex. Ik zal proberen een foto te plaatsen maar zoals jullie weten zijn platys best onstuimig. Tot nu toe is alles wazig. Iemand een idee of het wormen kunnen zijn? Alvast bedankt!
 
Heb een foto gemaakt, hoop dat het een beetje te zien is.

898372_0_82_imgp6559.jpg
 
Uitstulping anus, rood, opgeblazen buik? Dit zijn ook tekenen van een bacteri�le infectie. Als je van boven op de vis kijkt zie je dan ook wat schubben uitstaan? Toevallig ogen mat matter of puilen wat meer uit?
Bij een Platy zie je vaak pas of de schubben wat uitstaan door hem uit te vangen en in een kleiner (wit) bakje goed te bekijken.

Ik hoop dat het is wat Bertus denkt want daar is niks mis mee hahaha maar hou ook even goed de vis in de gaten dat het toch geen bacteri�le infectie is.
 
Bedank voor de reacties , goed nieuws ze ging idd baren. Bedankt !
 

Terug
Bovenaan