grote bak kaketoe cichlide


G

guppy5

Guest
Hoi,

weten julie hoe groot de bak moet zijn voor kaketoe cichlide's.
Kunnen ze in een bak van 60cm? :S

Vriendelijke groeten.
 
De ramirezi?

De ramirezi is geen beginners vis en stelt hoge eisen met waterwaarden en osmose water heb ik mij laten vertellen.
Ramirezi vanaf 80cm.
Er zijn vast wel mensen die wel meer info hebben.

De ramirezi is geen Afrikaanse cichlide.
 
Gaat om de Apistogramma cacatuoides gok ik, welke ongeschikt is voor 60 cm.
 
Prullenbak zei:
Gaat om de Apistogramma cacatuoides gok ik, welke ongeschikt is voor 60 cm.

Ohja, de ramirezi is papegaai toch? Wetenschappelijke namen zijn duidelijker :p
 
Als je ze correct spelt wel. Het is RamIRezi. Als TS op Ramezi gaat zoeken komt hij nog geen steek verder :)
 
Jones zei:
Als je ze correct spelt wel. Het is RamIRezi. Als TS op Ramezi gaat zoeken komt hij nog geen steek verder :)

Thnx :) Is aangepast :)
 
Zijn ze even agressief als de kersenbuik cichlide?
 
Apistogramma cacatuoides - Hobbykwekers


Ziektes � Afrikaanse Cichliden ... De Apistogramma cacatuoides of kakatoe
cichlide is waarschijnlijk de sterkste van alle Apistogramma's en kan ook door ...
www.hobbykwekers.nl/.../zuid.../172-api ... acatuoides


Waarom groter aquarium?
om het opjagen van het vrouwtje.
De Apistogramma cacatuoides vormt een harem, dit houdt in dat je een man samen moet houden met meerdere vrouwen. Als je er voor kiest om 1 man samen te houden met 1 vrouw kan het gebeuren dat hij te veel achter het ene vrouwtje aan jaagt om te paren. Doorgaans overleeft het vrouwtje dit niet.

Dat lukt met 60 cm nooit.
 
guppy5 zei:
Zijn ze even agressief als de kersenbuik cichlide?
Om welke gaat het nou dan??

Ik ken geen enkele Apistogramma die zo agressief is als kersenbuiken, ook ramirezi's zijn dat niet.
 
Zijn ze te groot voor 60 cm of is het voor de vrouwtjes dat ze zich kunnen verstoppen voor het mannetje?
 
Ze worden na gejaagt,door het mannetje.

Heb het boven neergezet,moet je WEL lezen.

Waarom groter aquarium?
om het opjagen van het vrouwtje.
De Apistogramma cacatuoides vormt een harem, dit houdt in dat je een man samen moet houden met meerdere vrouwen. Als je er voor kiest om 1 man samen te houden met 1 vrouw kan het gebeuren dat hij te veel achter het ene vrouwtje aan jaagt om te paren. Doorgaans overleeft het vrouwtje dit niet.
 
En als je veel planten en schuilmogenlijkheden hebt voor het vrouwtje zich te verstoppen?
 
Ooit weleens een volwassen volgroeide mannelijke Apistogramma cacatoides gezien? Ik vermoed van niet anders zou je weten dat deze soort absoluut niet in een 60cm bakje kan. ;) Dan heb je hetzelfde effect als wanneer je een Duitse dog in een gemiddeld schuurtje houdt.

Prachtige vissen maar niets voor een 60cm bakje.
 
Jammer dan ,

Maar toch bedankt voor de info :rolleyes:
 
Overigens zijn de andere hier genoemde cichliden - de ramirezi, Apistogramma papagei, kersenbuikjes - ook te groot voor 80cm.

Overigens, ook al zijn Nederlandse namen niet eenduidend, toch het volgende:
- de ramirezi staat in oudere boeken beschreven als het papagaaibaarsje en niet als papagaaicichlide.
- Papegaaicichlide is de Nederlandse naam die meestal wordt gehanteerd voor dit misbaksel.

En als je dat toch bezig bent met een visbestand, waarom dan niet in het oorspronkelijke topic verder: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1406493

~ Ivo
 
Zijn er wel cichliden die in een bak van 60 cm kunnen :S
 
Er zijn een paar tanganyika cichliden.
Apistogramma borellii kan ook, maar dan moet je bak bijzonder goed zijn ingericht en dan moeten je medebewoners volledig op de borellii zijn afgestemd. Jouw huidige bestand (zie andere topic) voldoet niet aan die laatste eis (en dat is waarom ik ook zei: laten we verder gaan in je oorspronkelijk topic over het bestand).

~ Ivo
 
Apistogramma agassizii is in mijn ogen ook ongeschikt voor een 60cm bak. Puur vanwege het feit dat het haremvormers zijn en daarnaast omdat ik ze daarvoor te groot vind.

Apistogramma borellii is, zoals Ivo aangeeft, een goeie optie als dwergcichlide voor een 60cm bak. Maar dan moet de rest van het bestand er wel op aangepast zijn.
 
De Agassizzii heb ik ook. Ik had ze eerst in de 80cm maar nu ze in de 120cm zitten claimt het mannetje nog de hele bak. 60cm is echt te klein voor deze prachtige vis!
 
Inderdaad, ik zou de cacatuoides echt niet in een bak van 60 cm plaatsen. De mannetjes worden best fors.
Ik vind 60 cm eigenlijk voor alle dwergcichliden te klein.
 
Ik ga binnenkort een nieuw aquarium van 80 cm kopen .
Zou ik hier het antennebaarsje in kunnen houden?
 
guppy5 zei:
Ik ga binnenkort een nieuw aquarium van 80 cm kopen .
Zou ik hier het antennebaarsje in kunnen houden?

Ja dit over het algemeen wel.
Wat word je bestand in die bak?
 
Alles wat in mijn 60 zit:
Zwaarddragers ,
13 fantoomzalmen
4 corydoras albino
4 corydoras panda
3 corydoras aneaus
en 2 ancistrus.

Zou dit problemen geven met de ancistrus en corydoras?
 
Problemen, hoeft niet, maar de kans is er.
Daarnaast houden Antennebaarsjes van rust rond de bodem en met Corydoras heb je dat niet zo snel. Zeker panda's zijn uitermate druk.
Ook behoren je Corydoras volgens mij alle drie een stuk koeler gehouden te worden dan de warmtebehoeftige antennebaarsjes.

~ Ivo
 
Worden ze ook niet g�iriteerd door de zwaarddragers omdat ze actief zijn.
De pandas zijn nu nog even rustig als de rest.
 
En moet er over turf gefilterd worden of kunnen ze ook zonder?
 
Zwaarddragers, Corydorassen en Ancistrussen zijn geen goede combi met ramirezi's.
De eerste zijn erg druk en verlangen vrij hard water, ramirezi's juist niet. Verder eens met Ivo over de Corydorassen. W.b.t. de temperatuur: ramirezi's minimaal 27 graden, de rest zo rond de 22 graden.

Daarnaast zijn fantoomzalmen enigszins territoriaal. Vooral onderling, maar ze willen andere vissen soms ook weleens lastig vallen in mijn ervaring. In een grotere bak geen probleem, maar in een 80 cm bak lijkt me dat niet verstandig.
 
Wij ( ik en viny boy) willen ook apistogramma cacatuoides houden in een 60cm.
Mede bewoners worden ( als het doorgaat ): vuurgarnalen en een scholenvisje, waarschijnlijk roodkopzalmen.
Met buitenfilter en op zand.
Plantjes: javamos, mosballetjes, cabomba, riccia en waarschijnlijk nog wat andere plantjes.
En dan een spiderwood ( waar javamos op gebonden word ) en kienhout ( misschien javamos of riccia op gebonden ).
En een soort grotje voor de apistogramma's.

Zou dit misschien gaan, of is dit TE klein?
Alvast bedankt :)
 
Vind ik wel erg krap, ook voor de roodkopzalmen trouwens.
 
De fantoom zalmen zijn niet agressief tegen de andere vissen en welke corydoras kunnen wel tegen een hogere temperatuur?De ph waarde is 7.
De temperatuur nu is 25�C
 
Ik heb ze zelf gehad, en de mannen jaagden regelmatig de ramirezi's uit hun territoriumpje. 1 Man is geen probleem, maar in een groep zitten vaak meerdere mannen...

Van de Corydoras sterbai weet ik dat die hogere temperaturen kan verdragen, of het ook ideaal is weet ik niet. Daarnaast, dat worden flinke jongens en kunnen naar mijn mening beter niet in bakken kleiner dan een meter worden gehouden (met de gedachte dat het een scholenvis is, en je dus wel minimaal 8 - 10 stuks moet aanschaffen).
 
Hier zitten de mannen alleen in de zomer tegen elkaar te pronken/uitdagen
 

Terug
Bovenaan