Grondwater


Saskia

Active member
Lid geworden
9 januari 2010
Berichten
40
Locatie
Posterholt
Recentelijk ingetrokken in onze koopwoningen. Hier hebben wij een grondwaterpomp
Wat ik mij afvraag, kan ik dit water gebruiken om de bak te vullen?
Of moet dit eerst voorbehandeld worden
 
Hangt van de locatie af. Gelijk hoe, vooraleer ik er ook maar iets mee doe voor iets anders dan toilet zou ik het zorgvuldig laten testen in een labo. Kost ongeveer 50€, maar dan weet je meteen hoe drinkbaar het is en hoe geschikt het is.
 
Ik heb op de moestuin ook een grondwaterput, maar het water dat je daar oppompt ruikt heel erg naar ijzer?
 
Ik heb op de moestuin ook een grondwaterput, maar het water dat je daar oppompt ruikt heel erg naar ijzer?

Kun je wel mooie 'bruinvissen' in je aquarium houden.


Vroeger heb ik eens gezien hoe een stel kinderen uit een zwembadje kwamen wat gevuld was met grondwater.
The iron man was er niets bij...
 
Ik heb op de moestuin ook een grondwaterput, maar het water dat je daar oppompt ruikt heel erg naar ijzer?
Hangt echt af van de locatie.
20 meter kan het verschil zijn tussen giftig en drinkbaar. Grondlagen zijn iets raars. :)
 
Mijn opa had vroeger een vijver. Hij vulde die vijver altijd met grondwater (het water was hartstikke helder). Hij heeft nooit ander water gebruikt. De vissen van die vijver, zitten nu in onze vijver. Ze hebben het dus wel overleefd. Maar ik zou het wel laten testen, hoe het grondwater is, is erg verschillend.

In sommige regio's word grondwater gebruikt als drinkwater, volgens mij. Maar dan word het wel eerst gezuiverd. En bij zee, word het water door de duinen gezeefd, waarna er drinkwater van word gemaakt, volgens mij.;)
 
Ik bedoel niet kwa diepte, maar ook kwa ligging. Uw buur kan goed water hebben, terwijl jij ijzer trekt. Dat is echt put per put.

Meten is weten. Vraag een testje aan en alle twijfel is weg. :) Sowieso een sterke aanrader om te doen.
 
Ik bedoel niet kwa diepte, maar ook kwa ligging. Uw buur kan goed water hebben, terwijl jij ijzer trekt. Dat is echt put per put.

Meten is weten. Vraag een testje aan en alle twijfel is weg. :) Sowieso een sterke aanrader om te doen.

O op die manier, hihi, sorry, verkeerd begrepen.
 
Had laatst bij iemand water in een emmer uit een put.
De woning lag naast een veld.

Het water stonk gewoon naar mest, ik ben benieuwd wat daar allemaal in zat.

Grondwater wordt inderdaad gedronken, maar dat komt niet uit de dieptes die je meestal ziet.

Ik zou er dus mee opletten.
 
Heel veel grondwater putten in Nederland zit een behoorlijke concentratie ijzer in.
Dat is met de aquarium tests wel meetbaar, is dat binnen de normen zou ik het pas opsturen voor een lab test.
 

Terug
Bovenaan