Groene ontlasting sluierstaart


X

xlyanneee

Guest
Eén van mijn sluierstaarten (ja de bak is groot genoeg en ik heb zinkende korrels dus ik bespaar je alvast die vragen) heeft een tijdje geleden last gehad van flagellaten.

Dat is nu opgelost, maar sinds die tijd eet mijn vis minder goed. Het lijkt alsof hij minder goed ziet want hij eet alleen de korrels die echt recht voor hem vallen. Nou worden sinds die tijd ook de planten aangevroten, dus ik neem aan dat hij de dader is.

Hij heeft ook groene ontlasting. Ik neem aan dat dit komt doordat ie voornamelijk planten eet. Is dit verder een gezonde manier van leven voor die vis, of moet ik kijken voor speciaal voer o.i.d.?

Met andere woorden: is groene ontlasting erg?
 
De ontlasting krijgt de kleur van wat er gegeten is. Dat is vrij normaal bij vissen
Zeker bij goudvissen, de eeuwige hongerigen.
Ze eten veel meer dan dat feitelijk nodig is waardoor het voedsel er onverteerd terug uit komt.
 
De ontlasting krijgt de kleur van wat er gegeten is. Dat is vrij normaal bij vissen
Zeker bij goudvissen, de eeuwige hongerigen.
Ze eten veel meer dan dat feitelijk nodig is waardoor het voedsel er onverteerd terug uit komt.

Yes, zoiets wist ik inderdaad al. Dacht ook al dat ie gewoon honger had. Maar dacht misschien is er na die flagellaten een andere ziekte ontstaan wat groene ontlasting veroorzaakt, dus wilde het even checken voor de zekerheid. :)
 

Terug
Bovenaan