Groene neon eet slecht


M

Mimiss

Guest
Beste forumleden,

Ik heb een vraag. Sinds drie dagen heb ik een groepje van 7 groene neons in mijn bak. Ze wonen samen met 16 rasbora's (mix hengeli en espei). De groene neons eten niet goed. De andere vissen eten prima. Ze krijgen vlokvoer. Ik heb geen idee waar het aan ligt.

Heeft er iemand een idee?
Groetjes Mandy
 
Ok! Dat is lekker dan! Spinazie? :thumbs: Diepvriesvoer heb ik niet.
 
Ok maar ik heb de neon simulans, dat is een kleinere soort.
 
Bij mij zijn ze dol op bosmiden, en ander klein frozen food. Qua droogvoor geef ik ook dat fijne bite-size granulaat: korreltjes van c. 0.5mm i.p.v. vlokken.
 
Allen bedankt voor de reacties. Dan gaan we, zodra de winkels weer open zijn, nieuw eten voor ze halen.

Dan nog wel een andere vraag. Ik heb één groene neon waar een hap uit is genomen. Zou het kunnen zijn dat of één van zijn eigen soort, of één van de rasbora's espei/hengeli, hem aangevallen heeft?

Hoor het graag,

Groetjes Mandy
 
Allen bedankt voor de reacties. Dan gaan we, zodra de winkels weer open zijn, nieuw eten voor ze halen.

Dan nog wel een andere vraag. Ik heb één groene neon waar een hap uit is genomen. Zou het kunnen zijn dat of één van zijn eigen soort, of één van de rasbora's espei/hengeli, hem aangevallen heeft?

Hoor het graag,

Groetjes Mandy
Zou prima kunnen, kan ook dat hij ergens aan bleef haken. Als het alleen een vin is groeit het wel terug.
 
Uhm hij heeft een hele hap uit zijn buik. Denk niet dat hij het gaat overleven. Hij lijkt zelfs een beetje zwart inmiddels.
 
Lijken me nu niet echt vissen in je bak die een hap uit een ander kunnen nemen.
Kan je er een foto van plaatsen?
 
Kan het proberen als het licht straks aan gaat, maar word erg lastig denk ik.
 
De wond, maar zn streep is ook niet zo fel. Denk dat ie zich niet heel lekker voelt
 
Kan me wel voorstellen dat een hap uit je buik niet zo lekker voelt idd maar een zwarte wond kan wijzen op iets bacterieels en dat is niet heel best dan.
Als je toch al denkt dat de vis het niet gaat overleven zou ik deze zsm uit je bak halen en ook uit z'n lijden verlossen.
 
Ok dus eruit halen. Uhm misschien een gekke vraag maar moet ik hem dan eerst nog officieel doodmaken en dan door de wc?
 
Niet het leukste voor de vis en jezelf maar zou de vis eerst in iets doorzichtig zetten en een foto maken want kan belangrijk zijn in het vervolg verhaal mocht er iets aan de hand zijn van besmetting in je bakje bv.
 
Niet het leukste voor de vis en jezelf maar zou de vis eerst in iets doorzichtig zetten en een foto maken want kan belangrijk zijn in het vervolg verhaal mocht er iets aan de hand zijn van besmetting in je bakje bv.

Ok dan lijkt het me het beste dat ik hem eerst doodmaak en daarna de foto. Ik vind het sowieso al hartstikke naar om mijn visje dood te maken, laat staan dat ik er voor die tijd ook nog een foto van moet maken.
 
Hij was al dood toen het licht aan ging. Heb nog even foto genomen.
M1062843.jpg
 

Terug
Bovenaan