Groene alg op de bodem


D

darksel

Guest
Ik zie net dat er groene alg op de bodem zit van mijn rio 125, de bak staat nu 2 weken in te draaien.
Wat is deze alg en hoe kan ik het bestrijden ?
Het zijn een paar kleine plekjes op de bodem, ik heb van 2 plekjes foto's.
Hier zie je de groene alg
323564darksel_0_82_img_3456.jpg

584168darksel_0_82_img_3458.jpg

Hier zie je de andere algen op de bodem (dit is waarschijnlijk opstartalg toch?)
847941darksel_0_82_img_3459.jpg
 
Dat is blauwalg denk ik ook ja. Maar ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat de bacteriecultuur niet op orde is nog.
 
In zo,n dikke zandlaag gaat dat ook moeilijk ,he.
Dat is vragen om moeilijkheden.
 
Dus ik moet gewoon geduld hebben of moet ik actie gaan ondernemen ?
En Bertus, de zandlaag is helemaal niet dik, hij is zelfs heel dun op de meeste plekken. Zo dun dat de planten niet eens blijven zitten.
 
De opstartalg trekt normaal wel weg na enkele weken hoor. Die paar plekjes blauwalg kun je afzuigen, maar het is het belangrijkste denk ik dat de bak eerst goed indraait. Staat minimaal 4 weken voor.
 
darksel zei:
Dus ik moet gewoon geduld hebben of moet ik actie gaan ondernemen ?
En Bertus, de zandlaag is helemaal niet dik, hij is zelfs heel dun op de meeste plekken. Zo dun dat de planten niet eens blijven zitten.

Heb jij dan geen donkere rand op de bodem,en voorkant?
 
De bak moet idd nog 2 weken indraaien.
Maar het gaat nu meer om de blauwalg, moet ik deze afzuigen ?
 
@Bertus jawel maar dit is ook bijna meteen de onderkant. Als ik me vinger in het zand stop is het 1-1,5 cm dik.
 
Er zijn een paar kleine puntjes bijgekomen. Maar dan echt heel klein (1-2mm).
 
De bruine opstartalg trekt vanzelf wel weg dus en dat beetje blauwalg kun je zo wegzuigen.
De bacteriecultuur is ook nog niet op orde dus heb maar een beetje geduld nog denk ik.
 
Ik heb goede hoop, opnieuw niet veel bijgekomen. Ga het zo afzuigen en dan kijken wat er gebeurt.
Ik houd jullie op de hoogte.
 

Terug
Bovenaan