Grind en dwerg klauwkikker


Y

Yorick!

Guest
Hallo,

Ik heb nog een 60cm aquarium met 4 platy's,
Met grind op de bodem.
Kan ik hier dwerg klauw kikkers bij houden of stikken ze dan in het grind wat ik nog al eens heb gelezen of is het geen probleem

Alvast bedankt
 
Toevallig willen wij ze ook nemen en ik had grint van 1-2 mm op het ook. Ik ken de verhalen van het stikken niet hoor.
Maar wellicht kan het gebeuren als de korrel te groot is. Je kan dus denk ik het beste dan fijn grint nemen.
 
Ik ga zoeken naar de dwerg albino klauwkikker die zijn bijna niet te vinden.
Vaak is het dan de gewone klauwkikker
 
Die zoeken wij ook en vorig jaar waren ze op het vivarium te koop. Ik bedoel dat je dan een fijne korrel moet nemen waar ze dus niet in kunnen stikken.
Ik neem grint van de Pets Place met een korrel van 1-2 mm.

De Dwergjes zijn er wel hoor maar de Albino is zelden te koop.
 
Bij mij happen ze wel eens in het zand.
Als dat grind is en ze een te groot stukje binnen krijgen is het einde verhaal.
Zou ze maar niet op grind houden.
 
Als je het test weet je het maar dat is weer zielig voor het dier als ie er in zou stikken. Maar dat grind wat jij wou gaan nemen ziet er onder mijn ogen goed uit voor dwerg klauw kikkers. Op de foto's leek het net groter dan zand
 
Lijkt groot op foto's maar in aquarium lijkt het best klein en net met de zelfde maat.
 
Ja dat is tot 6 mm en dus 3x zo groot. dat is wellicht te groot voor ze.
Misschien dat ervaringsdeskundigen dit kunnen vertellen.
 
Als je al verhalen hebt gelezen dat het te groot is en dat hier ook al wordt bevestigd dan zal dat wel lastig zijn denk ik. je neemt dan wel een risico namelijk.
Wat wel kan is bv in 3 of 4x je oude bodem eruit zuigen en vervangen door nieuwe. Zo haal je niet alle bacterien uit de bak en heb je over enkele weken wel een geschikte bodem.
Als je om de week bv een deel verwijderd dan gaat het geleidelijk.
 
Want ik heb best veel planten en als ik zand nam is dat moeilijker moes je ook iets doen om de bodem luchtiger temaken ofzo iets.
 
Ik zou het wel willen vervangen maar heb het mijn moeder in discussie gegaan en het nog niet jammer. Want het zijn geweldige dieren
 
Is er mss nog een ander speciaal dier voor in een gezelschapsspel aquarium van 60 cm. Want ik hou nog al van anders dan andere. Haha
 
Je kan ook zand kopen met een korrel tot 2 mm hoor.
Verder kun je denken aan een kreeftje bijvoorbeeld.
 

Terug
Bovenaan