Granulaat het beste? Of toch vlokken?


L

LeonaH

Guest
Mij is in de winkel verteld dat granulaat het beste voer is.
Op webshops zie ik weinig granulaat staan, alleen maar vlokken.
De verkoopster zei dat vlokvoer alleen maar afval gaf.

Dus ja, waarvoor is granulaat goed?
en hebben vlokken inderdaad meer afval?
en: granulaat of vlokken?

Misschien afhankelijk van visbestand dus hier komt ie:
-2 platys
-3 mollys
-1 gup
-2 corydoras
-1 borstelneus(waarschijnlijk)
 
En is bijvoeren met ander voer noodzakelijk? zoals muggenlarven en wafers enz.

Ik gooi al soms een stukje groenvoer erin.
 
Ik geef mijn vissen diepvries,levend voer af en toe geef ik ze gevriesdroogd voer.
 
gewoon afwisselend voeren met granulaat,vlokvoer,wafels,groente en dierlijk voer.
 
Corydorassen willen wel graag rode muggenlarven zo eens per week, waarderen ze zeker de rest ook.
 
vlokvoer geeft alleen afval als je teveel voert, de vissen moeten het gelijk opeten. En afwisseling is het allerbeste, diepvries, gedroogde muggenlarven, levend voer. Elke dag hetzelfde eten vinden wij ook niet leuk...
 
Ik ga mee met het overgrote deel.
Niet alleen granulaat, ook vlokken (spaarzaam voeren), tabletjes, levend en diepvries.
Lekker afwisselen.
Jij eet ook niet elke dag boerenkool :D
 
Afwissend voeren is het best, dus niet enkel vlokvoer maar ook niet enkel granulaat voer. Vlokvoer geeft alleen afval als je teveel geeft, dus je moet niet meer voeren dan de vissen in enkele minuten op kunnen.
 
Ikzelf voer het meeste levend voer, ook aan de jonge cory`s, naast artemia is dit tubifex, rode mug en witte mug en soms cyclops als ik eraan kan komen.

Verder voer ik soms diepvries als ik niet aan levend voer kan komen (geen levering) en daarnaast eigenlijk alleen granulaat in diversen soorten. ook de jonge vissen krijgen dit maar dan via de pepermolen!

Vlok en poedervoer voer ik zo minimaal, om overvoeren te voorkomen, en om zo min mogelijk vuil in de bakken achter te laten. Als je niet oppast dan geef je snel teveel!
 

Terug
Bovenaan